פרשיית ענק

החשד: עובד של לבייב הבריח יהלומים רבים

המשטרה ממשיכה בחקירת ששת העצורים בפרשת הברחת היהלומים במאות מיליוני שקלים ללא דיווח לרשויות המס. על פי החשד, עובד במפעל של לבייב הבריח אותם לישראל (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90 / שאטרסטוק)

במשטרה מוסיפים לחקור את ששת החשודים שנעצרו הבוקר (שני) בפרשת החשד להברחת ענק של יהלומים לישראל לאחר חקירה סמויה שארכה כבר כמה חודשים.

מהחקירה עולה כי עובד באחד המפעלים של איש העסקים לב לבייב ברוסיה הבריח לישראל כמות גדולה של יהלומים בשווי מיליוני שקלים, כשהגיע לפני שש שנים כתושב חוזר. אחר הצהריים יתקיים דיון בהארכת מעצרם של החשודים בבית משפט השלום בראשון לציון.

על פי החשד, היהלומים נמכרו בארץ מבלי שדווח עליהם לרשויות המס. בפשיטה שערכו בלשי היחידה לחקירות בינלאומיות על ביתו נמצאו מאות תעודות משלוח הקשורות ליהלומים.

במשטרה ניסו להבין כיצד הוברחו היהלומים לישראל, ועלו על נתיב מרכזי: עובד בכיר באחד המפעלים של לבייב ברוסיה, שהגיע לפני שש שנים לישראל כתושב חוזר, טמן גם כמויות גדולות של יהלומים במזוודות יחד עם שאר הכבודה שלו. הוא נחקר ומאוחר יותר הוא צפוי לעמוד בפני שופט במסגרת הארכת מעצר.

על פי הדיווח של המשטרה הבוקר, בין העצורים נמצאים גם קרובי משפחתו של לבייב החשודים למעורבות בפרשה.

לב לבייב עצמו עזב את ישראל בשנים האחרונות והוא מתגורר בלונדון, ולא ברור עדיין אם יידרש לחקירה במסגרת הפרשה. על פי הדיווח במסגרת הפרשה הוחתם גם עד מדינה וחלקים מהחקירה עדיין נמצאים תחת צו איסור פרסום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר