הברחת היהלומים

החשד: היהלומים הוברחו בקו חסוי ופלילי

במשטרה חושדים כי ממפעלו של לב לבייב ברוסיה יצאו יהלומים גם בקו חסוי שלא דווח והם הוכנסו לישראל בחשאי מבלי לדווח לרשויות. LLD: "לא מכירים את האירוע" (בארץ)

לב לבייב (צילום: רוני שוצר, פלאש 90 ושאטרסטוק)

חוקרי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (היאחב"ל), החוקרים את פרשת 'יהלום שחור' של הברחת היהלומים לישראל באופן לא חוקי וללא דיווח לרשויות המס, חושדים כי מפעל היהלומים שבבעלותו של איש העסקים החרדי לב לבייב ברוסיה, פעל באופן שיטתי לצד קו ייצור של יהלומים לגיטימיים, גם להפעיל קו ייצור של יהלומים שנועדו להיות מוברחים בחשאי לישראל.

עד המדינה בפרשה ששמו עדיין חסוי, חשף על פי הדיווח ב-ynet, בפני החוקרים את שיטת הפעולה והעברת היהלומים לישראל על ידי בלדרים. במקביל, היום (שלישי) הותר לפרסום, כי אחד מששת העצורים החשודים במעורבות בפרשת ההברחה הוא זבולון לבייב, בנו של לב לבייב וזה שמנהל את המפעל שלו בישראל.

על פי העדויות שבידי חוקרי המשטרה, המפעל ברוסיה היה מקבל לעיבוד יהלומים שהיו רשומים כחוק ויוצאו מרוסיה למדינות שונות, כולל ישראל, עם תעודות משלוח מסודרות ודווחו לכל הגורמים הרלוונטיים בארץ. אלא שבמקביל פעל גם קו הפצה נוסף, נסתר. על פי החשד, היהלומים בקו זה הגיעו ללא רישום למפעל הרוסי, עובדו בתוך המפעל ומאוחר יותר הוצאו ללא רישום לבלדרים שונים שהכניסו אותם לישראל מבלי לדווח לרשויות המס.

החשד הוא כי מנהל המפעל, שידע על שני הקווים, היה אף בין אלה שדאגו להוצאת היהלומים מהמפעל ברוסיה. הוא עצמו כ"תושב חוזר" הגיע שבכליו יהלומים בשווי של עשרות מיליוני שקלים, כך חושדים במשטרה. על פי ההערכות, מדובר בסכומים של מאות מליוני שקלים במהלך השנים עליהם לא שולמו מיסים כלל.

כזכור, אתמול הוארך מעצר ששת החשודים בבית משפט השלום בראשון לציון.

לב לבייב עצמו נמצא כעת ברוסיה אליה עבר להתגורר בחודשים האחרונים, ולא ברור עדיין אם יידרש לחקירה במסגרת הפרשה. מקורביו מסרו כי אם המשטרה מעוניינת לחקור אותו היא יכולה להגיע אליו והוא אינו מתכוון להגיע לישראל לשם כך.

מטעמה של חברת LLD שבבעלות איש העסקים החרדי נמסר בתגובה, כי "החברה אינה מכירה כלל את האירוע המדווח בתקשורת. מר לבייב והחברות שבשליטתו פועלים בהתאם לנורמות הראויות, ותוך הקפדה על ציות לחוק. אנו מקווים כי הנושא יתברר במהרה והחשדות יתבררו כמשוללות בסיס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר