המחלה מתפשטת

בהלת החצבת הגיעה לישיבת מיר: 8 תלמידים מאושפזים

התפשטות המחלה המדבקת, בעיקר בקרב הציבור החרדי, ממשיכה בעוז - ובמקביל התורים במרכזים הרפואיים מתארכים • בין המאושפזים - תלמידים תושבי הארץ וחו"ל (חרדים, בארץ)

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

החצבת ממשיכה להשתולל בקרב הציבור החרדי: היום (שלישי) התגלו שמונה תלמידי ישיבת מיר שנדבקו במחלה ואושפזו.

כזכור, בחודשים האחרונים החלה החצבת לצבור תאוצה. חרדים שהגיעו מחו"ל לישראל לתקופת החגים העבירו את המחלה לקהילותיהם ולריכוזים חרדים בעולם - אומן, מונסי, וויליאמסבורג, ניו סקוור ועוד, ובמקביל בארץ היא מתפשטת, בעיקר בקרב חוגים שאינם מחסנים את ילדיהם.

יצויין כי על פי נתונים שחשף היום (שלישי) משרד הבריאות, ירושלים היא העיר הישראלית שבה מקרי החצבת הרבים ביותר - 838 - כמעט פי 10 מבתל אביב.

משרד הבריאות החל לפעול בקדחתנות לפתרון הבעיה ולהגדלת היקף המתחסנים בשכונות החרדיות, אך החצבת עדיין מרימה ראש - כך ניכר היום מן ההתרחשויות בישיבת מיר שבירושלים.

הביקוש לחיסונים גבוה. אילוסטרציה (צילום: דוד כהן / פלאש90)

על פי דיווח ב-YWN, צוותי רפואה הופיעו היום (שלישי) בהיכל הישיבה שבשכונת בית ישראל בבירה, ואשפזו שמונה תלמידים - חלקם תושבי ישראל וחלקם תושבי חוץ.

במקביל, נפתח מוקד חירום בחדר האוכל הישיבתי, בו ניתנו חיסונים באופן מיידי לתלמידים שטרם התחסנו. הביקוש היה רב - כמו גם ב'טיפות חלב' ומרכזים רפואיים אחרים שם השתרכו תורים ארוכים לקבלת חיסון.

הנהלת הישיבה הורתה כי על כל התלמידים להתחסן. במודעות בעברית ובאנגלית שנתלו ברחבי הישיבה נכתב, "בהוראת משרד הבריאות, כל מי שלא התחסן בעבר נגד חצבת, מתבקש להתחסן מיידית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר