החיסונים, הבהלה ו'העדה'

העסקן הרפואי שנלחם נגד החצבת: "נעצור את המגיפה"

העסקן הרפואי הרב שמעון ברוין, העומד מאחורי היוזמה לחסן את תושבי מאה שערים מפני החצבת, מספר בראיון ל'כיכר' על הדאגה, המבצע והטענות השקריות כי התושבים לא מחוסנים. ראיון (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראיון מיוחד: בהלת מחלת החצבת בשכונת מאה שערים ירושלים הובילה למבצע חיסונים מזהיר עליו מנצח העסקן הרפואי הרב שמעון ברוין, מארגון 'יד אברהם', ששם לו למטרה - לעצור את המגפה.

בראיון מיוחד ל"כיכר השבת", מספר הרב ברוין כי בניגוד לטענות שרובם לא מחוסנים, המצב הוא הפוך בתכלית. "הבאתי תלמוד תורה חסידי של 1200 ילדים, והתברר שבסך הכל היו צריכים לחסן 200 ילדים, כי כולם התחסנו לפני זה. אגב, כל ה-200 ילדים הללו התחסנו בתוך יומיים".

המקרה של הילדה שנפטרה בשכונה מחצבת, גרם לאנשים ללכת להתחסן?

"בוודאי. אנשים עמדו 5-6 שעות בהמתנה לחיסון והתייאשו, אז בטיפת חלב החליטו לפתוח 12 שעות ברצף, עד שמונה בערב".

מכתב רבני בד"צ 'העדה החרדית'

יש תוכנית לעשות חיסונים מרוכזים באיזה אולם?

"אם יהיה צורך נעשה את זה, אם אנשים הולכים לטיפת חלב, אז לא צריכים אותנו. בנתיים אין תלונות על קריסה או משהו".

עוד בנושא >>

"בישיבת מיר", מספר הרב ברוין, "היה בהלה של חצבת, דאגנו לזה ויותר מ-300 אמריקאים מבוגרים קיבלו חיסון רק היום. אבל בכל תלמוד תורה פה כמעט כולם מחוסנים. רובם מחוסנים".

הרב ברוין במשרדו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אם רובם מחוסנים למה רק במאה שערים נוצרה בהלה? הרי יש פה אנשים שבמודע לא מחסנים את הילדים...

"אין כמעט אנשים שלא מתחסנים מסיבות אידאולוגיות. רובם מחסנים את הילדים בחיסון הראשון. איפה הבעיה? החיסון של החצבת זה 2 מנות, מגיל שנה עד גיל 6 מקבלים מנה אחת, ואת המנה השנייה מקבלים אחרי גיל 6. הבעיה העיקרית היא המנה השנייה, של אחרי גיל 6. אנשים שוכחים או מתעצלים.

"בבתי הספר של משרד החינוך, זה מסודר שמגיעים צוות של אחיות לחסן את החיסונים הנדרשים, לפי הגילאים, אבל בתלמודי תורה במאה שערים, של החסידויות פה, זה לא קורה, זה אחריות של ההורים והם שוכחים".

הרב ברוין מחדד כי המטרה שלהם היא לא לחנך את האנשים ואינם מתעסקים במי לא התחסן ולמה, "המטרה שלנו היא לעצור את המגפה", הוא מבהיר, "זה מה שאנחנו עושים. מגיעים צוותים לת"תים ואיפה שצריך, מחסנים את כולם אחד אחרי השני, אנחנו דואגים שאנשים יגיעו להתחסן.

הודעת 'העדה'

"אתמול, בעל ואישה בני 50, הילד שלהם קיבל חצבת והרופא אמר להם להתחסן, אז סידרתי להם שיתחסנו מיד. מבוגרים לא צריכים להתחסן אלא אם מישהו בבית או בקרבתם, נדבק".

הרב ברוין חושף בפנינו כי "לפני חודש, ראיתי שמתחיל פה הסיפור של החצבת, ואני יודע שיש כאלה שלא מחוסנים, עליתי לבד"צ 'העדה החרדית' וספרתי להם את המצב, אז הם הוציאו מכתב שכולם יתחסנו".

במהלך הראיון איתנו שוחח הרב ברוין עם אחד ממנהלי חדר מיון בבית חולים בירושלים, ושאל האם יש יותר חרדים חולי חצבת או שיש גם חילונים. "יש גם וגם", השיב הפרופ'.

אתם נתקלים בילדים שהמצב שלהם הדרדר בגלל חצבת?

"בבית חולים יש בהחלט מקרים קשים, כאלה שהיה להם חום והתייבשו. ילד שבא לבית חולים מכניסים אותו לבידוד, זה גם קשה להם להחזיק אותם. אנחנו שולחים ילדים רבים, מתחת לגיל שנה שהם לא מחוסנים ואחד הילדים במשפחה נדבק בחצבת, אז הוא צריך לקבל נוגדנים".

הרב שמעון ברוין (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תוך כמה זמן כולם יתחסנו?

"זה בשלב סופי. עכשיו אנחנו מתחילים בבית שמש, לחסן שם את הקהילות. להביא צוות שיחסנו את כולם. בבית שמש חיכו 70 משפחות בטיפת חלב, אחרי שעה וחצי של המתנה אמרו להם שאין מספיק חיסונים לכולם, אז אנחנו מארגנים גם שם חיסונים למי שרוצה".

לקראת סיום השיחה, אומר הרב ברוין: "אנחנו לא הולכים לתרץ אנשים למה הם לא עשו את זה, למה הם לא התחסנו, אנחנו מסתכלים קדימה - לעצור את המגיפה. חשוב שכולם ידעו - אין מחלה שיכולה לגרום למוות כל כך מהר, שכל אחד יקח על עצמו לבדוק מי לא התחסן וידאג שמי שצריך ילך להתחסן".

בהכנת הכתבה השתתף חיים גולדברג

  • צפו בגלריה ממבצע החיסונים במאה שערים:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר