פרשת לבייב

'יהלום שחור': שלושה חשודים נוספים נעצרו

המשטרה הודיעה כי עצרה הבוקר לחקירה באזהרה שלושה חשודים נוספים בפרשת הברחת היהלומים הענקית ממפעלו של איש העסקים החרדי לב לבייב ברוסיה לישראל (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הבוקר (רביעי), נעצרו לחקירה באזהרה שלושה חשודים נוספים בפרשת 'יהלום שחור' שעניינה הברחת יהלומים ממפעלו של לב לבייב ברוסיה לישראל בשווי מאות מיליוני שקלים מבלי לדווח לרשויות המס.

החשודים הובאו לחקירה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433.

כזכור, במשטרה חושדים, כי מפעל היהלומים שבבעלותו של איש העסקים החרדי, לב לבייב ברוסיה, פעל באופן שיטתי לצד קו ייצור של יהלומים לגיטימיים ומדווחים, גם להפעיל קו ייצור של יהלומים שנועדו להיות מוברחים לישראל בצורה חשאית. שישה חשודים נעצרו בתחילת השבוע בפרשה וכעת הצטרפו אליהם שלושה נוספים.

עד המדינה בפרשה ששמו עדיין חסוי חשף בפני החוקרים את שיטת הפעולה והעברת היהלומים לישראל על ידי בלדרים. במקביל, אתמול (שלישי) הותר לפרסום, כי אחד מששת העצורים החשודים במעורבות בפרשת ההברחה הוא זבולון לבייב, בנו של לב לבייב וזה שמנהל את המפעל שלו בישראל.

על פי העדויות שבידי חוקרי המשטרה, המפעל היה מקבל לעיבוד יהלומים שהיו רשומים כחוק ויוצאו מרוסיה למדינות שונות, כולל ישראל, עם תעודות משלוח מסודרות ודווחו לכל הגורמים הרלוונטיים בארץ. אלא שתחת המעטה הזה פעל גם קו הפצה נוסף, נסתר. על פי החשד, היהלומים בקו זה הגיעו ללא רישום למפעל, עובדו בתוך המפעל ומאוחר יותר הוצאו ללא רישום לבלדרים שונים שהכניסו אותם לישראל מבלי לדווח לרשויות המס.

החשד הוא, כי מנהל המפעל, היה בין אלה שדאגו להוצאת היהלומים מהמפעל ברוסיה. הוא עצמו כ"תושב חוזר" הגיע שבמזוודתו יהלומים רבים בשווי של עשרות מיליוני שקלים, כך חושדים במשטרה. על פי ההערכות, מדובר בסכומים של מאות מליוני שקלים במהלך השנים.

לב לבייב עצמו נמצא כעת ברוסיה, אליה עבר להתגורר בחודשים האחרונים לאחר שהתגורר כמה שנים בלונדון, ולא ברור עדיין אם יידרש לחקירה במסגרת הפרשה. מקורביו מסרו כי אם המשטרה מעוניינת לחקור אותו היא יכולה להגיע אליו והוא אינו מתכוון להגיע לישראל לשם כך.

מטעמה של חברת LLD שבבעלות איש העסקים החרדי נמסר בתגובה, כי "החברה אינה מכירה כלל את האירוע המדווח בתקשורת. מר לבייב והחברות שבשליטתו פועלים בהתאם לנורמות הראויות, ותוך הקפדה על ציות לחוק. אנו מקווים כי הנושא יתברר במהרה והחשדות יתבררו כמשוללות בסיס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר