זו השיטה שתבטיח לכם לצלוח כל שיחה עם אדם קשה

אתם אדיבים, אכפתיים ומצפוניים, ומנסים להקיף את עצמכם באנשים חיוביים. אבל זה לא תמיד ניתן ליישום עם כל אדם רעיל, כי לעיתים הוא בן משפחה מדרגה ראשונה. כאן "שיטת הסלע האפור" מגיעה לעזרתכם (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

אתם אדיבים, אכפתיים ומצפוניים, ומנסים להקיף את עצמכם באנשים חיוביים, ללא דרמה. אבל זה לא תמיד ניתן ליישום עם כל אדם רעיל בחיים שלנו, כי לעיתים הוא בן משפחה מדרגה ראשונה. כאן "שיטת הסלע האפור" מגיעה לעזרתכם. זוהי דרך קלה ויעילה לשלוט על הנזקים שעלולים לקרות כאשר אתם מתמודדים עם אנשים קשוחים, בין אם מדובר בעמית סוציופת או אח פסימי במיוחד.

מהי שיטת הסלע האפור? הכתבת לינדזי צ'מפיון מהאתר "Pure Wow", עיינה בבלוג של נדין ון דר לינדן, פסיכולוגית קלינית, וחשפה בפנינו את השיטה שמדברת בעד עצמה. ביסודו של דבר, היא כלי שנועד למנוע מאנשים רעילים להרגיז ולהלחיץ אתכם - שני דברים שהם בהחלט אוהבים לעשות, יתכן שאפילו לא במודע וללא כוונה תחילה. על ידי העמדת פנים שאתם כביכול אנשים משעממים ולא מעניינים, ככל האפשר, שיטת הסלע האפור מרתיעה אדם רעיל, ולעיתים קרובות תגרום לו לחפש יעד מרגש יותר עבור ההתנהגות המניפולטיבית שלו. "הסיכוי הטוב ביותר שיש לנו לתוצאה בריאה עם אדם רעיל, היא לשנות את התגובה שלנו אליהם", אומרת ון דר לינדן.

אז איך מיישמים את השיטה? לפני שאתם נפגשים עם אדם רעיל, הכנסו לפוקוס - אתה לא צריכים להיות שחקנים מדופלמים בתיאטרון, אבל כן להפעיל מעט כישורי משחק. במהלך כל אינטראקציה עם אדם רעיל, דברו בקול ניטרלי על נושאים משעממים, המנעו מליצור קשר עין וספקו תשובות קצרות, גנריות. אל תספרו לו על הקידום שלכם בעבודה, על הניתוח הקרב של חמותכם או על האופניים החדשות של ילדכם. נסו לשחזר בדמיונכם את המפגש עם האדם המשעמם ביותר שפגשתם אי פעם וחקו אותו, ואל תתעסקו ברגשות, גם כאשר האדם הרעיל ינסה לדלות אותן ממכם.

הנה דוגמא (קיצונית, אך ממחישה היטב) לשיחה שיכולה להתנהל עם אדם רעיל:

חבר רעיל: "במקום העבודה שלי, היה לחלוטין טירוף לאחרונה. אתה זוכר את הבחור המטריד שסיפרתי לך עליו שיושב לידי? דיווחתי עליו למשאבי אנוש והוא פוטר. אמרתי להם שהוא מפריע למהלך העבודה התקין שלי, מה שלא היה ממש נכון, אבל הוא היה כל כך מעצבן, מגיע לו".

אתם: "אה, בסדר. נשמע כאילו מקום העבודה יותר טוב בשבילך עכשיו".

חבר רעיל: "איך אצלכם? האם הבוס שלך עדיין כועס עליך? אתה חושב שיפטרו אותך?"

אתם: "לא, הכל די משעמם בעבודה. שום דבר לא קורה באמת".

חבר רעיל: "ומה עם ההורים שלך? האם הם עדיין משגעים אותך?"

אתם: "לא, הכל בסדר איתם. ברוך השם העניינים בשליטה".

חבר רעיל: "ובכן, אתה תשתגע כאשר תשמע את הסיפור הבא".

אתם: "הו".

חבר רעיל: "לעולם לא תנחש במי נתקלתי אתמול".

אתם: "לא, אני מניח שלא".

חבר רעיל: "שמעון!".

אתם: "אני לא חושב שאני מכיר מישהו בשם שמעון".

איך זה עובד? אנשים רעילים משתוקקים להתרגשות ולדרמה - אם אתם מזינים את האש, הם יתחילו לראות בכם פרטנרים ראויים לניהול שיחות מעניינות. כאשר אתם מתרגלים את שיטת "סלע אפור", אין להם שום דרך לגרום לדרמה, וברוב המקרים, אתם תהיו מופתעים כמה מהר הם מאבדים עניין בכם.

למרות שזה יעיל מאוד, כמה אנשים, כולל ואן דר לינדן, טוענים כי הטכניקה הזו די קשה לביצוע, בתחילה. "סלע אפור דורשת אימון והכנה", היא אומרת. "השתמשתי בה ביעילות, אבל זה לא בא לי בטבעיות, בגלל האישיות החמה והאמפתית שלי".

וחשוב להדגיש, למרות שזה נראה מובן מאליו: לא משנה מה אתם עושים, אל תספרו לאף אדם שאתם מיישמים את השיטה עליו, ונסו לנהוג בחוכמה, שלא יתכן אף מצב שיבחינו בהתנהגות שונה מצידכם. (זה יכול להוביל לתוצאות הפוכות ולגרום להתנהגות הבעייתית שלהם להחמיר.) עדינות היא המפתח כאן, אבל ברגע שאתם מתרגלים אותה לאורך זמן, היא תהיה סופר יעילה בהגנה על הזמן והאנרגיה שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר