איש השמאל עתר

השופטים יחליטו האם לפסול את מועמדותו של ליאון לראשות עיריית ירושלים

חמישה ימים בלבד לפני הסיבוב השני בבחירות לראשות עיריית ירושלים, התגייס איש השמאל לטובת עופר ברקוביץ, והגיש עתירה המבקשת לפסול את מועמדותו של משה ליאון (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
משה ליאון (צילום: פלאש 90)

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה היום (רביעי) עתירה המבקשת לפסול את מועמדותו של משה ליאון לראשות עיריית ירושלים, אליה הוא מתמודד בסיבוב השני, שאמור להיות מוכרע בעוד חמישה ימים.

העתירה שיזם הפעיל החברתי עזי נגר, איש 'העבודה', קוראת לשופטים להורות לשר הפנים לבטל את מועמדותו של ליאון, מאחר ובמצב בו רשימתו לא קיבלה ולו מנדט אחד, הוא "אינו יכול להתמודד לתפקיד".

בין היתר נטען, כי על פי החוק אדם לא יכול להיבחר לראש רשות מקומית כשאין עמו רשימה במועצת העיר, אלא אם הוא מגיע מעמדה של ראש עיר מכהן המתמודד לקדנציה נוספת.

לדברי עזי נגר, שכאמור עומד מאחורי הבקשה התקדימית, "העתירה מסתמכת על החוק, ועליו בלבד, כשטובת החברה וטובת העיר ותושביה לנגד עינינו".

"ליאון נכשל כישלון מוחלט כראש רשימתו. מועמדותו, אם אכן תקוים, למרות שאין לו מקום במועצת העיר ושהוא עלול להיכלל בה למרות הפסד רשימתו, תהווה עיוות בלתי סביר של שיבוש בהרכב מועצת העיר, ועיוות רצון הבוחר".

יצוין, כי בימים שלאחר הסיבוב הראשון בו "השיג" ליאון את התוצאה הדי עגומה, הסבירו במטהו כי היא הגיעה בשל העובדה שעל פתק הבחירה בסיעתו הם שכחו לכתוב שהיא בראשות 'משה ליאון המועמד לראשות העיר', ואנשים לא ידעו לשייך אליו את הסיעה.

ממטה המועמד לראשות העיר משה ליאון הגיבו לעתירה, הקנטרנית לטענתם, ומסרו: "מדובר בניסיון פאתטי לקושש יחסי ציבור. אנו מצפים מבית המשפט לדחות אותה על הסף, ולחייב את העותרים בהוצאות עונשיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר