"אפשר לעשות מפלגה מאוחדת"

יו"ר סיעת ש"ס: מוכנים לתת נציג לגר"מ מאזוז אבל לא ישי

קורא לשלום עם 'כסא רחמים', מצהיר שש"ס תסכים לתת נציג לגר"מ מאזוז ברשימה לכנסת אבל לא אלי ישי, חוגג את הניצחון בבחירות המקומיות ומצפה לסיים את חוק הגיוס • יואב בן צור בראיון (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ יואב בן צור מסכם בראיון ל'כיכר בכנסת' את הבחירות לרשויות המקומיות, לועג להישגים שאלי ישי מציג, קורא לשלום ספרדי עם 'כסא רחמים' ומצהיר שש"ס תסכים להכניס נציג לגר"מ מאזוז ברשימה לכנסת אך רומז שזה לא יהיה אלי ישי, מאמין שחוק הגיוס יתקדם ומדבר על שינוי פניה של תנועת ש"ס.

כותרות הראיון עם ח"כ בן צור:

חוק הגיוס: "נגמרו הבחירות, אנחנו חוזרים לחיי היומיום ביניהם חוק הגיוס. אני חושב שבעז"ה תהיה התקדמות אמנם מסויימת, אבל אנחנו יכולים להגיע להבנות. עם רצון טוב, להערכתי יכולים לגמור את זה מהר מאד - תוך שבועות".

הקדמת הבחירות: "כולם צריכים לדעת שלחוק הגיוס יש דדליין, ואנחנו צריכים להגיע לפניו, החוק הזה הוא חוק טוב. השינויים המתבקשים אינם דרסטיים כל כך.

יו"ר סיעת ש"ס בראיון לישי כהן

"ברור שהיה קשה לנו להצביע בעד חוק שצריכים לגייס, היינו מעדיפים שהחוק היה כמו כל השנים מזמן הקמת המדינה. אבל בעת הזאת זה החוק הכי סביר שאפשר להוציא. אנחנו כרגע רוצים ללכת עם זה, וזה יפתור את הבעיה לפחות ל-6 השנים הקרובות".

אם ליברמן יתנגד? "כל דבר בעתו. אני מאמין שאם תהיה בעיה, יו"ר התנועה יביא את הדברים לפני מועצת חכמי התורה ונקבל החלטה אם להצביע בעד או נגד או להימנע.

מתי הבחירות? "התחושה שלי שראה"מ לא יודע כרגע מה לעשות, אני חושב שהוא נוטה להמשיך את הכנסת הזאת ולמלא את ימיה. זו כנסת טובה, קואליציה טובה, היא ימנית, וטובה לציבור שלנו. מעולם לא היתה קואליציה כ"כ טובה לציבור שלנו.

הבחירות לכנסת: "אנחנו קוראים את המפה, אנחנו יודעים איפה התחזקנו - וזה ברוב המקומות. אנחנו יודעים שבהרבה מקומות אחרים שמרנו על כוחנו, אבל בגלל שאחוז ההצבעה בהרבה מקומות עלה בצורה דרסטית לא השגנו את כל מה שרצינו להשיג.

"יו"ר התנועה הנהיג את הבחירות האלו, לקח על עצמו הרבה והצליח בעז"ה בברכתם של הרבנים. אין לנו ספק שאנחנו מוכנים, ש"ס מתחילה להיערך לבחירות הבאות מיד למחרת הבחירות שמתקיימות. עם כל הקשיים שהיו, עם כל ההספדים שהספידו אותנו, ראינו את התוצאות המוצלחות והאדירות.

"אנחנו בעז"ה נעלה בבחירות לכנסת. מהבחינה שבחנתי, ברוב המקומות היה בבחירות לכנסת יותר מהבחירות לרשויות. כי בבחירות לרשויות יש רשימות שמתפצלות ואנשים שהולכים בנפרד, אך בסופו של דבר כשמגיעים לבחירות לכנסת הם אנשי ש"ס אמיתיים.

קח את כל הקולות הללו ותוסיף להם את הקולות של המפלגות שהתפצלו, ואני אומר לך שאנחנו נעלה. ויש לי הרגשה יותר מטובה, שאנחנו נהיה הפתעת הבחירות - 9,10 מנדטים.

האם צריך צעירים בכנסת? "אני חושב שצריך תמיד לערב חדש עם ישן, אין ספק שהצעירים זה כח עולה בש"ס, ויש לזה ביטוי. אבל צריך לדעת שגם הצעירים עם ההתלהבות הגדולה שלהם צריכים ללמוד מנסיונם של הוותיקים. אחרת הם ישלמו 'דמי טיפול' על הלימוד שלהם וחבל שיהיו תקלות כאלו. אבל חשוב לשלב צעירים.

"אני רוצה לומר לך שאוריאל בוסו הוא לא צעיר, הוא רק נראה צעיר. אבי אמסלם כבר ידיו רב לו בזה. חשוב שמלכיאלי ואזולאי נמצאים איתנו, שניהם עושים בהחלט עבודה מצויינת. הם מגלים רוח לחימה ורצון להתקדם ולעשות דברים,

האם ש"ס הפכה לחרדית מדי, וצריכה לחזור לדבר לפריפריה? "זה לא סתירה. אדם יכול להיות חרדי ולהיות חברתי. צריכים לשלב את שני הדברים גם יחד. בסופו של הליך אנחנו מפלגה חרדית, אנחנו לא מתכחשים למציאות הזו.

"אנחנו לא מחובקים על ידי אף אחד. אנחנו מפלגה עצמאית, זה שיש לנו ולסיעות החרדיות דברים משותפים שנוגעים לנפשה של היהדות, זה עניין נוסף. אבל אנחנו צריכים להגביר את פעילותנו בפריפריה. באמצעות הנציגים הללו אנחנו מתחילים לחלחל אט אט לציבור את הישגי ש"ס החברתיים, ונמצא לזה ביטוי בבחירות לכנסת".

מה יש לך לומר לאלי ישי? "אין תגובה".

אלי ישי טוען שהצליח להכניס עשרות נציגים ברחבי הארץ. "שיערב לו אם הוא חושב כך. לאנשים יש שכל, אנשים יכולים לראות את הנתונים, והם מבינים בדיוק מי הצליח ומי לא הצליח".

אתה קורא לאלי ישי לחזור לש"ס? "קטן עלי לענות תשובה מהסוג הזה מכיון שאני לא במסגרת האנשים שקובעים או אומרים למי לבוא, אבל ברור שאנחנו רוצים תמיד את השלום. אפשר לחזור במסגרת כזו או אחרת, לא חייבים להיות חברי כנסת".

ש"ס בנויה לשלום עם כסא רחמים? "גם במסגרת הבחירות לרשויות היתה הצעה על השולחן לכסא רחמים להיות בחזרה חלק מש"ס, אבל הדרישות - הלכו איתם מעל ומעבר. הדרישות שלהם היו דרישות מופרזות, לא יכולנו לעמוד בדרישות הללו.

"מה גם, שלא רצינו להוסיף שום דבר מול המילה 'ש"ס', והם עמדו על כך. אם פניהם באמת לשלום, אפשר לעשות מפלגה אחת, מאוחדת. כסא רחמים הם אנשים חרדים ספרדים כמונו, ואין סיבה שהם לא יהיו חלק מאיתנו. הפרסונה צריכה להיות שונה. ריצ'רץ', כבר ראינו בבחירות המקומיות מה המשמעות, ומבינים אם יש ריצ'רץ' או אין.

"כסא רחמים יכולה לקבל נציג ברשימה, נציג שיוסכם ע"י יו"ר התנועה ועל ידי מועצת חכמי התורה, אם כסא רחמים תצא מהקיבוע שבו היא נמצאת, יש לה מקום להיות איתנו. נכון לעכשיו, אנחנו לא רואים את זה לצערנו".

הנציג שאינו מוסכם - אלי ישי. "זה אתה אמרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר