ההקלטה שהביכה

יאיר נתניהו תובע: "הנהג פגע בפרטיות שלי"

כשנה לאחר שנחשפו הקלטות מביכות של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, הוא מגיש תביעה נגד נהגו לשעבר שלטענתו הקליט אותו בסתר ומכר את ההקלטה לתקשורת (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יאיר נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL/Flash90)

בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יאיר, הגיש היום (ראשון) תביעה על סך מיליון שקל נגד הנהג שלדבריו הקליט אותו ביולי 2015, בעת שהיה עם חבריו בדרך לתל אביב, כשהוא קושר לכאורה בין קשריו עם בנו של טייקון גז לבין 'מתווה הגז' שאביו אישר.

יאיר נתניהו: "אבא שלי סידר לך עכשיו 20 מיליארד דולר"

"הנהג הפר את אמוני, פגע בפרטיותו, הכפיש אותי וגרם לי עוגמת נפש של ממש - למען בצע כסף", טוען יאיר נתניהו בכתב התביעה.

בנימוקי התביעה נכתב, כי כשהוא נסע עם חבריו למסעדות בתל אביב, שוחח עם חבריו לאחר שתיית כמה משקאות אלכוהוליים, על נושאים שכוללים צנעת הפרט, וכמה שנים אחרי האירוע נדהם לגלות כי השיחה עם חבריו הוקלטה - לטענתו שלא כדין.

בנו של ראש הממשלה בטוח כי מקורה של ההקלטה, שכזכור פורסמה ב'החדשות', הוא נהג הרכב, עובד מדינה. "מדובר בהאזנת סתר", נטען בתביעה, משום ש"הנהג לא היה בעל השיחה, ולכן היה צריך אישור להקליט את תוכנה. הוא היה איש סוד ואמון מכוח תפקידו והחוזה עליו חתום".

עו"ד עמית חדד, שותף במשרד חדד רוט ושות' ובא כוחו של נתניהו, מגלה בכתב התביעה שהגיש בשם מרשו, כי "מאז פרסום ההקלטה, התובע התקשה לצאת את ביתו מספר חודשים, נמנע לחלוטין מהגעה לאירועים פרטיים ופומביים וחווה תחושה קשה של פגיעה באמון וחשדנות".

ההקלטה שהביכה (מתוך 'החדשות')

כזכור, בהקלטות השיחה בין בנו של ראש הממשלה לבין ניר מימון, בנו של טייקון הגז קובי מימון, וחברו רומן אברמוב, המועסק בידי המיליארד האוסטרלי ג'יימס פאקר, נשמע יאיר אומר למימון: "אבא שלי עשה לאבא שלך אחלה עסקה אחי. אתה חייב לפרגן לי. אבא שלי נלחם בכנסת בשביל זה אחי".

מימון: "מה?"

רומן: "אתה חייב לנו, אתה חייב לנו 25 אלף".

יאיר: "אבא שלי סידר לך עכשיו 20 מיליארד דולר. הצגה, אתה לא יכול לפרגן לי ב-400 שקל? לא, עכשיו, על מה שעכשיו".

רומן: "ששינסקי (הוועדה שדנה במתווה הגז) זה גיהינום".

יאיר: "בזה הוא דפק אותך אבל אחרי זה הוא החזיר לך. הוא דפק עכשיו 20 מיליארד דולר. אתה בוכה לי על 400 שקל, אבא שלי סידר לאבא שלך 20 מיליארד דולר ואתה בוכה לי על 400 שקל...".

רומן: "שלא תצא השיחה הזו בחוץ, אלוקים ישמור, אלוקים זה, זה אם ייצא החוצה, אלוקים, זה גיהינום".

לאחר פרסום ההקלטות, פרסם יאיר נתניהו הודעת התנצלות על הדברים והכחיש כי היה לו חלק בגיבוש מתווה הגז: "בשיחה לילית, תחת השפעת אלכוהול, אמרתי דברי הבל שמוטב שלא היו נאמרים. הדברים אינם מייצגים את מי שאני, את הערכים עליהם חונכתי ואת מה שאני מאמין בו. אני מצר על הדברים ומתנצל אם מישהו נפגע מהם".

גם אביו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיב אז: "בני יאיר כינה את דבריו בצדק 'דברי הבל'. הוא עשה את זה תחת השפעת אלכוהול והתנצל על כך. הוא אמר שאלה לא הערכים שעליהם הוא התחנך בבית"

"מה שאני יודע, שהנהג במשרד ראש הממשלה הקליט בסתר אנשים מאובטחים, הלך וניסה למכור את ההקלטה הזאת לפי הבנתי לפחות לשני גורמים מרכזיים בתקשורת תמורת עשרות אלפי דולרים", הוסיף האב הלא-גאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר