ההרוג; סא"ל מ'

אלפי בני אדם נפרדו מהקצין המסתורי שנפל: "גיבור וצנוע"

בצהריים התקיימה הלווייתו של סא"ל מ', לוחם צה"ל שנהרג בתקרית הדרמטית אמש ברצועת עזה. ההלוויה התקיימה ביישוב בו התגורר הלוחם הבכיר, שפרטיו עדיין אסורים בפרסום (אקטואליה,ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

אלפי בני משפחה וחברים ליוו בצהריים (שני) למנוחות את סא"ל מ' (41), לוחם צה"ל שנהרג אמש בתקרית שהשתבשה ברצועת עזה. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים. ההלוויה התקיימה ביישוב מגוריו והשתתפו בה גם אישים בכירים, בהם הנשיא ראובן ריבלין ושרים. שמו ופרטיו של מ' נאסרו לפרסום, כמו גם נאסר על התקשורת להגיע להלוויה. מ' הוא המפקד הבכיר ביותר שנהרג ברצועת עזה מאז מבצע צוק איתן ב-2014.

נציג צה"ל בלוויה, ראש אמ"ן, אלוף תמיר היימן אמר בהספדו: ״אתמול בלילה נפל הלוחם האמיץ, סגן-אלוף מ׳ ז״ל, במהלך פעילות מבצעית חסויה ברצועת עזה. את פרטי הפעילות, כמו על שירותו של סגן-אלוף מ׳, לא אוכל לפרט במעמד זה. חבריו ומפקדיו סיפרו כי החל מגיוסו ולאורך כל שנות שירותו הוא בלט בערכיו וביכולותיו. הוא היה לוחם אמיץ, מפקד הצועד ראשון לפני חייליו, חבר ואדם מסור עד אין קץ למשימותיו ואנשיו. מ׳ הפגין תושייה ונחישות למען הגנה על ביטחון מדינת ישראל ותושביה. בקור רוח ואומץ לב, פעל מ׳, הלילה הזה, על-מנת להבטיח את ביטחון חבריו לפני ביטחונו האישי שלו. מ׳ בחר בשירות מאתגר ותובעני; ונשא על כתפיו אחריות כבדה לאורך שנים רבות. הוא מילא את כל תפקידיו בהצטיינות ולמרות זאת, היה צנוע ועניו בהליכותיו. מ׳ הוא אות ומופת ללוחם ולמפקד, מקור גאווה. סגן-אלוף מ׳ ז״ל, אני מצדיע לך ומוקיר את תרומתך העצומה לביטחון ישראל. משפחות יקרות, אובדנכם גדול מנשוא. בשם צה״ל ואגף המודיעין אני משתתף בצערכם ומתחייב להיות לכם לבית ולמשפחה. שלא תדעו עוד צער״.

על פי הדיווח ב-ynet, אחד המשתתפים ספד לו: "מדובר בגיבור צנוע ואחד הלוחמים הטובים ביותר. אזרחים רבים חבים לו את חייו. הוא סיכן את חייו פעם אחר פעם. קשה להספיד אותו. מלח הארץ, איש אשכולות ומפקד נועז".

אחד המספידים סיפר על סא"ל מ': "הוא היה תלמיד מצטיין, וכשהגיע לשירות הצבאי נתן את כולו והצטיין גם שם. תמיד שאף לתת את הטוב ביותר לחברה באמצעות הרבה פרויקטים חברתיים שהשתתף בהם". אחר הוסיף: "אתה משאיר אחריך מורשת של הצלחה והצטיינות שצעירים רבים ילכו בה".

קרובים וחברים סיפרו מוקדם יותר ל-ynet על דמותו שהייתה מקור לגאווה ולהשראה: "המשפחה לא ידעה מה הוא עושה, רק ידעו שהוא בתפקיד בכיר", סיפר ח', קרוב משפחתו של סא"ל מ'. הוא הוסיף: "הוא אמר שבעוד כמה חודשים הוא רוצה להשתחרר מהצבא ולהתחיל קריירה שנייה. לא סיפר בדיוק מה. הוא יכול, הוא בן אדם עם ראש על הכתפיים. הוא היה מקור לגאווה לכולנו, גם מבחינת הקריירה הצבאית שלו וגם מבחינה חברתית. מותו הוא אובדן ומכה קשה וכואבת לכולנו. לא רק למשפחה אלא לכל היישוב".

ח' סיפר שסא"ל מ' עזב את היישוב כבר בכיתה ח' כדי ללמוד בבית ספר בחיפה, כנראה בית ספר צבאי ומאז נשאר בצבא: "אני חושב שהוא היה הראשון מהיישוב ללמוד בחיפה. הוא היה פעיל מאוד חברתית ותרם הרבה. משפחה לתפארת".

תושב היישוב שבו מתגורר סא"ל מ' אמר ל-ynet, כי "הוא היה אדם צנוע מאוד שלא אהב להתרברב, ממקימי פרויקט 'אחריי' (עמותה חינוכית חברתית) ביישוב שעשה הרבה למען החברה. הוא בן למשפחה טובה ואיכותית, מטובי הבנים ביישוב. כל היישוב בהלם. ידענו שהוא קצין, אבל אף אחד לא ידע איפה שירת או שהיה סגן אלוף". קרוב משפחתו מירר בבכי ואמר: "כולם אהבו אותו. הוא אדם שהיה אהוב על כולם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם מיד עם שובו לישראל מפריז הודעת תנחומים על מותו של מ': "אני מרכין את ראשי בנפול סגן אלוף מ' ז"ל, לוחם מהולל שנפל הלילה בפעולת צה"ל ברצועת עזה. יבוא יום ומלוא גבורתו יסופר. אזרחי ישראל חבים לו חוב עצום. כוחותינו פעלו הלילה בגבורה ובאומץ לב. אני מצדיע לסא"ל מ', למשפחתו ולחבריו לנשק. יהי זכרו ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר