80 שנות אנטישמיות

ביום השנה לליל הבדולח: כתובות שנאה בבית רה"ע היהודי

ביתו של אטיין וולף, ראש העיר היהודי של ברימאט שבצרפת, כוסה בגרפיטי אנטישמי שרוסס דווקא ביום השנה השמונים לליל הבדולח, שסימן את השנאה ליהודים באירופה (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

ביתו של ראש עירייה יהודי בצרפת כוסה בכתובות שנאה אנטישמיות, שרוססו ביום השנה לליל הבדולח.

אטיין וולף הוא ראש מועצת העיר ברימאט, עיר הממוקמת במחוז בא-רן וסמוכה לבירת המחוז, שטרסבורג. העיר נכבשה בשנת 1940 על ידי גרמניה הנאצית, ולאחר מלחמת העולם השנייה סופחה בחזרה לצרפת.

ביום שישי האחרון, היום בו צוינו שמונים שנה לליל הבדולח - הלילה הזכור לשמצה בו הפגינו נאצים ואזרחים את שנאתם ליהודי אירופה, נחרד וולף לגלות, כי קירות ביתו 'קושטו' בכתובות אנטישמיות רבות.

אטיין וולף (צילום מסך מתוך פייסבוק)

בין הכתובות: "ראש העיר הוא מרקס (קרל מרקס היה מן המנהיגים הקומוניסטים. י.ב.), יהודי"; המילה "ז'יד (יהודי בגרמנית) מספר פעמים, צלבי קרס, "יהודי מלוכלך, צא מכאן" ו-"יהודים רוצים להשמיד את הלבנים".

וולף סיפר לרשת הצרפתית France3: "יצאתי לקחת את העיתון בבוקר, ואז גיליתי את זה. זה המם אותי. תהיתי, מה עשיתי שזה מגיע לי".

רעייתו של ראש העיר כתבה בדף הפייסבוק שלה: תודה גדולה לכל אלו אשר, בצורה זו או אחרת, הראו את תמיכתם בנו. אנחנו חשים את הסולידריות. הנזק שנוצר לבית יטופל, ואנחנו נשארים בטוחים ורגועים".

בתים בברימאט (צילום מסך מתוך Google Maps)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר