תוצאות הבחירות

ניצחנו? עכשיו נראה להם מה זה // טור דעה

"כזו מערכת מכוערת מעולם לא הייתה", אומרים עכשיו כולם, והרב דב פוברסקי לא יודע אם לצחוק או לבכות: טור אישי, מסכם, אחרי מערכת בחירות סוערת - ולקראת הבאות (חרדים)

הרב דב פוברסקי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

במערכת הבחירות, ככל מערכת בחירות, יש צדדים אפלים. אנשים מוציאים בה אגרסיות ממין וסוג שיוצא אך ורק במערכות בחירות: רוע ורשעות, פגיעה בזולת ואף בקודשי ישראל ומנהיגנו גדולי ישראל – ללא חת, עם הרבה חטא...

בכל פעם שאני שומע את המשפט "כזו מערכת מכוערת מעולם לא הייתה", אני לא יודע אם לצחוק או לבכות. כי באמת הייתה גם הייתה, והיו גם תהיה - לצערנו.

אנשים יראי ה' שוכחים את צור מחצבתם, מה אסור ומה מותר, מה בכלל דאורייתא ואולי אף ב'יהרג ובל יעבור'. איש את רעהו חיים בלעו.

והנה הגענו לשלב הניצחון, ועכשיו אנחנו יכולים להראות להם, לאותם פוחזים, שקיללו אותנו, צפצפו עלינו ובזו לנו ולכל הקדוש לנו. זה הזמן ללמד אותם, ולהראות להם מה זה.

תוצאות של אלימות פוליטית (באדיבות המצלם)

כוונתי היא ללמד אותם לקח דווקא באופן הבא: לחבק אותם ולקרב אותם, לזכור שגם אנו נכשלים בלשוננו וגם אנו חורגים ונוהגים לעתים שלא כדין ולא כראוי, ולהפנים כי אם לא נבין אותם - מי יבין אותנו?

זה הזמן שלנו לעשות חשבון נפש ולהכין את כולנו למערכה הבאה, שתהיה טובה וראויה; שלא יהיו בה עוד מחלוקות בתוכנו.

למרות שהם בחוץ, נכניס אותם פנימה, ניתן להם תפקידים ונדאג להם לתקציבים, כאילו הם נצחו. לא נחשבן מה היה אילו התוצאות היו הפוכות, כיצד הם היו נוהגים בנו: זה לא רלוונטי.

גם אם הם לא יבינו ואף לא יעריכו את מעשינו, יש מי שמביט עלינו מלמעלה, יש מי שמצפה מאיתנו להיות בני אדם ואנושיים, ואף 'לפנים משורת הדין'.

נזכור ונזכיר שרבים וטובים מקהילתם הצביעו עמנו. רבים מהם שאני מכיר ופנו אלי באופן אישי, לא אהבו בלשון המעטה את השנאה והקיטוב, את הרצון לפגוע במי שנראה להם מתחרה - למרות שאם תצלח הפגיעה היא לא תקדם אותם לשום מקום.

התוצאות מעידות, שהשכל הישר והמשמעת לגדולי ישראל, שהם מאור עינינו, פעלה אצל רבים מהחסידים בכלל, וגם מחסידות גור בפרט.

עכשיו זו שעת המבחן שלנו. באו נשקם את ההריסות, בואו ונגביה קומה. תקראו לזה לוותר, או בכל כינוי שמשדר רפיסות לכאורה; זה שווה! כולנו באותה ספינה, כולנו בני עם אחד ובורא אחד.

לא נשים ליבנו לעסקנים ולפוליטיקאים מהסוג הפחות טוב מביניהם. כי אחים אנחנו!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר