"כמה פייק ניוז"

'טיסת השבת': הצעקות הושתלו בסרטון - והוצגו כ"ניסיון פריצה לתא הטייס"

תקלה או מזיד: 'ערוץ עשר' שידר סרטון של שירי שבת מתוך 'טיסת השבת' המפורסמת, אך במקום השירה נשמעו איכשהו צעקות וויכוחים שהוצגו כאלימות הנוסעים החרדים. צפו (ברנז'ה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הסרטון הערוך, עם הצעקות. מתוך ערוץ עשר (צילום: יהודה שלזינגר, ישראל היום)

"דיייי!!!! כמה פייק ניוז עוד אפשר!!!!", כך צייץ היום (שני) עיתונאי 'ישראל היום' יהודה שלזינגר, שחשף את העלילה נגד החרדים ב'טיסת השבת' המפורסמת.

כזכור, חברת אל על טענה - וזכתה מיד לגיבוי של כמה מכלי התקשורת - כי חרדים ששהו על המטוס שאיחר להמריא בסוף השבוע מארה"ב לישראל, הכריחו באלימות את צוות המטוס להנחית אותו באתונה שביוון כדי לא לחלל את השבת.

אלא שלמרבה המזל, הפעם בין הנוסעים היה גם עיתונאי ישראל היום, שלאחר צאת השבת חשף את הגרסה האמיתית של השתלשלות האירועים: מאיחור רשלני של הדיילות, עבור דרך שקרים של צוות 'אל על' לנוסעיו ויחס מזלזל ומשפיל כלפיהם - ועד כמובן הסיפור על אלימות הנוסעים החרדים, שכלל לא התרחש.

בעקבות כל זאת החליטו רבים מהנוסעים להגיש תביעת פיצויים גדולה נגד חברת התעופה, ובשעה זו - כפי שנחשף ב'כיכר השבת' - נערכת פגישה עם נציגיה, שמנסים להגיע לפשרה עם הנוסעים וכך למנוע את התביעה.

כזכור, שלזינגר אף צילם בתוך המטוס את שירת הנוסעים החרדים, שנתנו קולם בשירי שבת קודש ברקע החשש מחילולה על ידם, אך היום הוא נדהם לגלות מה נעשה עם הסרטון שלו, בתכנית הבוקר של 'ערוץ עשר': קולות של צעקות וויכוחים הושתלו במקום השירה היהודית החמימה, והוצגו תחת הכותרת "טיסת השבת: דחפו דיילת ואיימו לפרוץ לתא הטייס"...

הסרטון המקורי, עם שירי השבת (צילום: יהודה שלזינגר, ישראל היום)

בעקבות כך צייץ כאמור העיתונאי: "דיייי!!!! כמה פייק ניוז עוד אפשר!!!! ערוץ 10 לוקח סרטון של הריקודים והשירה של החרדים, שצילמתי, ומלביש עליו צעקות וויכוחים!! לא יאומן...".

בערוץ עשר, מנגד מספקים ל'כיכר השבת' גרסה שונה לחלוטין. "לצערנו היתה תקלה טכנית בעריכת קטע הווידאו, מחר נפרסם בתוכנית התנצלות בשידור", נמסר מטעם הערוץ, שהדגיש: "הווידאו היה רק קטע קצר מתוך דיון ארוך באולפן - שהיה מאוזן ומכבד כלפי כל הצדדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר