יבוא שומן החזיר

יבוא שומן החזיר; ח"כ גפני ל'כיכר': 'הזדעזעתי. נבטל את זה'

ההחלטה להתיר לראשונה מקום המדינה, יבוא שומן חזיר אל אדמת ארץ הקודש - שנחשפה ב'כיכר השבת' - מזעזעת את המערכת הפוליטית החרדית, שמתגייסת כעת לביטול החרפה (חדשות בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ גפני (צילום: נועם רבקין פנטון / Flash90)

"הזדעזעתי כשנחשפתי למסמך", "מדרון חלקלק" ו"חרפה" - הן רק חלק מהתגובות של אישי הציבור החרדיים, לחשיפת "כיכר השבת" היום (שני) כי משרד החקלאות מתיר לראשונה ייבוא שומן חזיר למדינת ישראל.

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני אומר ל'כיכר השבת' כי הזדעזע מכך מאוד: "מדובר בדבר חמור ביותר; לא יתכן שפקידים, בכירים ככל שיהיו, יאפשרו לפתע ייבוא שומן חזיר לישראל - מה שהיה אסור לייבוא כל השנים".

"מדובר בצעד שהוא בלתי מתקבל על הדעת", מוסיף יו"ר ועדת הכספים, שאף מיהר לשוחח בשעות האחרונות עם בכירי משרד החקלאות ומשרד הכלכלה, כדי לדאוג לבטל את ההחלטה.

גפני מוסיף ומצהיר, באופן חד משמעי: "נעשה כל שבידינו, בעזרת ה', כדי לבטל את ההחלטה הזאת שתאפשר להביא לישראל מאכלים אסורים ושומן חזיר, מה שכאמור לא היה אפשרי וחוקי כל השנים, עד עתה".

חשיפת "כיכר השבת"

גם ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) שיגר פניה בענין לשר הכלכלה אלי כהן. "הנדון: מסמך פנימי המתיר הכנסת 'שומן חזיר' לראשונה", פותח מלכיאלי את מכתבו. "קיבלתי בתדהמה כי מסמך פנימי של משרד החקלאות אשר נשלח מטעם הווטרינר הראשי ליבואני הבשר תחת הכותרת 'ייבוא קרביים לא כשרים' מתיר לראשונה ייבוא שומן בשר חזיר למדינת ישראל".

"במשרד החקלאות אישרו את הדברים תוך ציון הפתעתם וגלגול האחריות בגין כך למשרד הכלכלה", מדגיש הח"כ ומוסיף: "מדובר בפרצה חמורה אשר הינה טאבו מאז קום המדינה ופגיעה אנושה בסטטוס קוו אשר אחריתה מי יישורנו".

לדברי מלכיאלי, "בכירים ברבנות הראשית עמם שוחחתי מצביעים בברור על מדרון חלקלק ופרצה נוראה בתחום המזון בישראל אשר יש לפעול בכל החומרה למניעת פריצת גדר זו. מפאת חומרת העניין, ועקב כך שבהעדר טיפול מהיר התדרדרות נוספת אינה שאלה של אם אלא של מתי, לתשובתכם המהירה - אודה", מסיים הח"כ מש"ס.

מכתבו של ח"כ מלכיאלי (סריקה)

חבר כנסת נוסף שנרתם לטפל בפרצה החמורה, הוא דני סיידה (ש"ס), ששיגר מכתב לשר החקלאות אורי אריאל, בו הוא כתב: "נחרדתי לשמוע שאושר ייבוא שומן חזיר לישראל. תמהני כיצד הדבר מתאפשר, הן בפן החוקי והן בפן היהודי הזועק לשמים".

"אבקשך לבדוק האם ניתן אישור לכך, והאם ישנה פרצה בחוק אותה ניתן לגדור?", כותב סיידה לאריאל, וממשיך: "אני פונה אליך לפעול בהקדם מול כל הגורמים הרלוונטיים לעצור ייבוא זה, ולהסיר מעלינו את החרפה הזו - ויפה שעה אחת קודם".

מכתבו של ח"כ סיידה (סריקה)

כזכור, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", במסמך שנשלח מטעם הווטרינר הראשי ליבואני הבשר, תחת סעיף 10, בו נכתב "שומן", מתיר השירות הווטרינרי לייבא חלקים פנימיים למדינת ישראל, הכוללים גם שומן חזיר.

גורמים מקצועיים במחלקת הכשרות ברבנות הראשית אמרו בעקבות כך ל'כיכר השבת': "הכנסת שומן חזיר לארץ זה אסון. זה בלבול, אין שליטה בשומן. בבשר אפשר לשלוט, בשומן אי אפשר. בשומן אין זהות, הוא יכול להיכנס בכמויות אדירות וליצור בלבול גדול. קשה לזהות שומן. להביא שומן מחו"ל? ועוד חזיר? זו מכשלה מאוד מאוד גדולה".

בכיר ברבנות הראשית אמר ל"כיכר השבת" כי מדובר בהרס של ממש, שלא היה כדוגמתו מאז קום המדינה, בדוברות משרד החקלאות הגיבו כי למרות שהרופא שחתם על המסמך הינו עובד המשרד, הרי שהאחריות היא של משרד הכלכלה, אך זה מצידו טרם סיפק תגובה ראויה.

מלכיאלי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
סיידה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר