חם, קר: איך לנהל מערכת יחסים בריאה עם חותנים

השווער והשוויגער שלכם הם חלק אינטגרלי מחייכם, מרצון או מכורח הנסיבות. זה לא פשוט לתמרן בין הצרכים שלכם לצרכים שלהם, אבל יצירת הרמוניה משפחתית היא אפשרית. הנה איך תגרמו לה לקרות (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

החותנים שלכם הם חלק מכריע בחייו של בן הזוג שלכם, ובואו נודה על האמת, גם שלכם, מרצון או מכורח הנסיבות. תמיד היו ותמיד יהיו. נכון, זה לא קל לתמרן בין הצרכים שלכם לצרכים של אחרים - במיוחד כאשר מדובר בצרכים של משפחה חדשה לגמרי, אבל יצירת הרמוניה משפחתית היא אפשרית ושווה את המאמץ.

אתם מבינים שזה לא יהיה קל לבנות גשרים חדשים ולשקם כמה כאלו שנשרפו בדרך אך התשואה שתקבלו על ההשקעה שלכם תימשך לשארית חיי הנישואים שלכם. הנה כמה רעיונות כיצד להתחיל, על פי משנתה של דוקטור לורי אלן רוזאקיס.

1. עבדו בשיתוף עם בן זוגכם

שמירה על מערכת יחסים תקינה עם חותנים, מתחילה בראש ובראשונה בתוך כותלי ביתכם, דהיינו, יישוב סכסוכים עם בן הזוג שלכם. זכרו, אתם נמצאים בזה ביחד.

המנעו ככל האפשר מלשים את בן הזוג שלכם במצב שבו הוא צריך לבחור ביניכם לבין קרוב משפחה. אם אתם עושים זאת, אתם מכניסים אותו למבוך כמעט בלתי אפשרי. במקום זאת, נסו להבין את הקשר של בן זוגכם עם הסבים שלו, ההורים והאחים, ואם אפשר, נסו לתמוך ביחסים האלו. גם אם יש לו הורים מאתגרים ביותר, ככלות הכל, הם ההורים שלו. המנעו מלשכוח זאת.

2. הגדירו גבולות ומגבלות

כן, בדיוק כמו "אין ממתקים לפני הארוחה" לילדים, החליטו עם בן הזוג שלכם מה חשוב עבורכם יותר ומה פחות.
לדוגמא, אנו נותנים לילדים שלנו לאכול כל דבר שהם חושקים בו, בהתאם לתנאים שלנו. רוצים גלידה? אין בעיה. תחילה, אכלו ארוחת ערב כיאות, ולאחר מכן, תקבלו גלידה לקינוח.

עבדו כצוות כדי להגדיר את ערכי המשפחה שלכם. לאחר מכן, ערכו רשימה של ערכים הנוגעים לחותנים שלכם ובדקו כיצד אתם מתמרנים ביניהם.

אם בגבולות עסקינן, המנעו מפיזור הבטחות שאינכם יכולים לעמוד בהן.

3. אכפו את הגבולות והמגבלות

המנעו מלהיות גמישים כמו גומי. לדוגמא, אם אינכם רוצים להיכנס לעימות, ציינו בפני החותנים שלכם, בעדינות ובנעימות, כמובן, כי אתם מעדיפים שהם יתקשרו לפני שיופיעו בפתח ביתכם. נכון, זה בהחלט לא קל ליישום אך התוצאה שווה את המבוכה.

4. תקשרו בצורה ישירה

המנעו מלתקשר באמצעות צד שלישי, במידת האפשר. אל תבקשו מבני הזוג שלכם לנהל דיאלוג עם ההורים שלהם על מילה שהם פלטו בשיחה איתכם ופגעה בכם עד למאד. צעד זה עלול לפגוע ברגשותיהם ולהוביל לויכוחים מיותרים כמו כדור שלג במדרון חלקלק. שוחחו ישירות עם החותנים שלכם.

אם משהו מפריע לכם, פתרו זאת זה בהקדם האפשרי. לפעמים מדובר בבעיה אמיתית ולעיתים זו עלולה להיות בסך הכל אי הבנה.

5. היו בטוחים בעצמכם

ההורים שלכם אמורים לאהוב אתכם; זה חלק מהחוזה. זה טבע העולם. אבל החותנים שלכם - לא בהכרח. קבלו את העובדה כי הם אינם ההורים שלכם. נסו לחשוב בצורה שונה ולא במונחים של "מצוין" ו"גרוע". כדי לשנות את צורת החשיבה הזו, וותרו על עניינים קטנים ושוליים ונהלו משא ומתן על נושאים מרכזיים.

למדו לראות את המצב מנקודת המבט של החותנים שלכם וגם אם אתם לא מסכימים, התנהגו בבגרות.

6. הכירו את עצמכם

שייקספיר המליץ על כך לפני שנים רבות ועצה זו תקפה גם לימינו אנו: אל תנסו להפוך את עצמכם לאדם שהחותנים שלכם רוצים שתהיו. השארו נאמנים לעצמכם, וזכרו, יתכן כי גם שינוי מהותי בהתנהגותכם לא יביא לטרנספורמציה ביחסים ביניכם.

7. היו מציאותיים

לא כל חמות נהנית מאפיית עוגיות עם נכדיה ולא כל חם נוהג לקחת את חתנו מדי שבוע לטבילה במרחצאות מרפא. נסו להפטר מסטריאוטיפים והתאימו את קו החשיבה שלכם למציאות הקיימת. אל תצפו מאנשים לדברים שהם לא יכולים לספק.

8. הקפידו להיות נחמדים

גם אם מצבים מסוימים מאלצים אתכם לחרוק שיניים (כן, אנו סמוכים ובטוחים שברשותכם לא מעט סיפורים כאלה), נסו להגיד משהו נחמד. ואם אתם באמת לא מסוגלים לאמר שום דבר נחמד, שתקו וחייכו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר