'כיכר בכנסת' • צפו

הח"כים מוזס וביטן בראיון; "לא צריך עכשיו 'חוק גיוס' חדש"

סאגת "חוק הגיוס", כשהתאריך בו יפקע מעמד בני הישיבות מגיע בעוד ימים ספורים, מסעירה כצפוי את הכנסת, ובכיר הליכוד מתייצב לראיון משותף עם הח"כ מיהדות התורה • 'כיכר בכנסת' (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראיון המלא (צילום: ישי כהן. תמונות: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בעוד ימים ספורים, במוצאי השבת הקרובה, בחצות הלילה, יפקע מעמדם של בני הישיבות דחויי הגיוס מצה"ל, והסיעות החרדיות טרם גיבשו קו אחיד כיצד יש לנהוג באופן עקרוני.

בינתיים, כזכור, הודיעו אתמול ראשי סיעות הקואליציה על הכוונה לבקש מבג"ץ ארכה נוספת להסדרת הנושא, זאת לאחר שפסל את "חוק הגיוס" הקודם.

לשם כך, התייצבו בכיר הליכוד ח"כ דוד ביטן וח"כ מנחם אליעזר מוזס, לראיון משותף ל"כיכר השבת".

מה הסיכוי שחוק הגיוס יעבור?

מוזס: "מי אמר שזה צריך לעבור? בשביל מה צריכים את זה עכשיו? אצל 'חוק טל' גם חיינו שנה וחצי בלי שום חוק, ולא לקחו אף תלמיד מהסטנדר, לא הגיעו נגמ"שים לישיבות לקחת את הבחורים. אני לא יודע מה נדלקו שצריכים חוק לפני ה-21 לחודש, אני לא יודע מה קורה כאן".

ביטן: "לפי מה שאני רואה הסיכויים קלושים, כי גם האופוזיציה שינתה עמדתה, וזה מוכיח שאידיאולוגיה בצד, והרצון לשלוט ולהפיל ממשלה בצד אחר, ופתאום התהפך לפיד בעניין הזה".

"עכשיו, ראש הממשלה, מה שהוא אומר זה דבר מאד פשוט, הוא אומר: 'אנחנו במצב ביטחוני רגיש, לא צריך להפיל את הממשלה. אם זה המצב, אז עם כל הכבוד לכולם, שלא יביאו חוקים בעייתיים ויפריעו לממשלה להתקדם הלאה ולפתור את הבעיות הביטחוניות'".

"ולכן לא צריך להעלות חוקים רגישים. לא את זה, ולא חוק הנאמנות. ולא צריך גם לעורר בעיות מיותרות. עכשיו צריך להאריך את החיים של הממשלה חודשיים-שלושה, זה המטרה. ואם השגנו את המטרה, שיעבירו את החוקים האלו".

הממשלה תצליח להחזיק מעמד עוד שנה?

ביטן: "לא. ודאי שלא. אתה רואה את זה? אין מצב. אבל יש מצב שהקואליציה תביא רק חוקים שלא מעוררים מחלוקת מאד גדולה.

"ליברמן אין לו מילה. אין לו מילה בכלל. הוא תמיד השיקולים שלו פוליטיים. עכשיו הוא רוצה להפיל את הממשלה וזה כל העניין. לגבי לפיד, הוא יכול להתהפך בהצבעה עצמה אז מה תעשה?"

מוזס: "אילו הייתי יודע מה קורה במועצת, הייתי גם חבר במועצת. אבל מכיון שאני לא, איך אמר הרמב"ם? 'אילו ידעתיו, הייתיו'...".

"אני לא יודע מה גדולי ישראל יחליטו. אבל מה שהוא (ביטן. י.כ.) מדבר על המצב הביטחוני, שאי אפשר לבוא ולחכות, להגיד לצד השני 'תמתינו עד שאנחנו נחכה לממשלה הבאה, ונקים קואליציה חדשה', אני מסכים איתו כל מילה".

גם כחלון מעוניין להפיל את הממשלה?

ביטן: "ודאי. כחלון יש לו סיבות אחרות. לפני חודשיים הוא הקים מטה כבר. הוא רוצה בחירות, אבל הוא לא רוצה שזה יפול עליו".

"הוא רוצה שהבחירות יהיו לא בגללו. אנחנו לא צריכים לתת לו את הסיבה לא לקחת את זה לפועל, אם הוא רוצה בחירות שיבוא ויגיד 'אני רוצה בחירות'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר