6 כללים הזויים שילדי בית המלוכה חייבים לציית להם

למשפחת המלוכה הבריטית יש מערכת חוקית משלהם. למרבה הצער עבור הילדים המלכותיים, רבים מן הכללים המוטלים עליהם עומדים בעינם גם כשהם מתבגרים וגם כאשר הם כבר לא תחת קורת גג אחת. הנה כמה מהם (משפחה)

הנסיך ג'ורג'. (צילום: מתוך האינסטגרם theroyalfamily@)

שלא כמו במשפחות אחרות בבריטניה, למשפחת המלוכה הבריטית יש מערכת משלהם של "חוקי משק הבית", כביכול. למרבה הצער עבור הילדים המלכותיים, עם זאת, הם חייבים לציית לרבים מן הכללים המוטלים עליהם גם בגילאים מתבגרים יותר וגם כאשר הם כבר אינם דרים תחת קורת גג אחת.

1. מקבלים מתנות, אך לא שומרים אותן

הנצרים למשפחת מלוכה זוכים להרבה תשומת לב ציבורית - ומתנות. כאשר הנסיך ג'ורג' היה רק בן 18 חודשים, הוא קיבל כמות יוצאת דופן של מתנות - פי שבעה מהמלכה, למעשה. ארמון קנסינגטון פרסם דו"ח בשנת 2014 ובו רשימה של 774 מתנות שהוא קיבל במהלך השנה. אבל הנה המלכוד: הוא לא רשאי לשמור את רובן.

למשפחת המלוכה יש כללים נוקשים לגבי מה שניתן, ולא ניתן, לשמור. לפי האתר הרשמי של המלוכה, אם מתנה היא מ"דמות אינדיבידואלית לא ידועה" למשפחת המלוכה, הם עשויים לקבל רק פריטים מתכלים (למשל פרחים), ספרים שהוצגו על ידי המחבר עם נושא שאינו שנוי במחלוקת וחפצים קטנים עם תג מחיר של פחות מ-150£.

"העיקרון הבסיסי" של הכלל הזה, אומרת משפחת המלוכה, הוא כך שהחברים בה אינם, או אינם נראים, "תחת כל התחייבות לתורם".

2. מחויבים ללמוד שפה זרה

אמנם אין כלל רשמי כי ילדי מדינות המלכות חייבים ללמוד שפה זרה, אך ההיסטוריה מספרת לנו כי זה כבר הליך שנאכף במשך זמן מה. המלכה מדברת צרפתית שוטפת, וסבורים שהיא למדה את השפה עוד בהיותה ילדה.

כל הילדים של המלכה דוברים שפה זרה. בנוסף, הנכד של המלכה, הנסיך ויליאם, אפילו נשמע מלהג בצרפתית בהיותו בקוויבק בשנת 2011. אמנם לא באופן שוטף, אך הנסיך מדבר קצת ולשית וסווהילי. הנסיך הארי נשמע גם הוא מדבר בשפה זרה, בעודו נכח באירוע התרמה בדובאי ב-2013.

בעת שהשתתפה באירוע צדקה, חשפה קייט מידלטון כי גם ג'ורג' וגם שרלוט התחילו ללמוד ספרדית בגיל שלוש, על פי רידרס דייג'סט.

3. המלתחה שלהם מוגבלת

ההשתייכות למשפחת המלוכה כוללת הגבלות במלתחות למבוגרים ולילדים כאחד. אף על פי שכנראה לא תראו את ויליאם מסתובב בחוצות העיר עם זוג מכנסיים קצרים, את ג'ורג' תראו לובש מכנסיים קצרים באופן תדיר.

מומחה ההתנהגות, ויליאם הנסון, הסביר ל"הרפרס בזאר" מה הסיבה לעניין: "מכנסיים ארוכים הם עבור גברים ובנים מבוגרים יותר, בעוד זוג מכנסיים קצרים לבנים צעירים הוא אחד מאותם סממנים בבית הספר שיש לנו באנגליה," הוא גילה, "למרות שהזמנים (לאט) משתנים, זוג מכנסיים על ילד צעיר נחשב די בינוני - די פרברי".

4. אינם רשאים לטוס עם יורשים אחרים

תארו לעצמכם יציאה לחופשה משפחתית, שבמקום לעלות למטוס אחד, כל בני המשפחה ביחד, אתם מתפצלים וכל אדם עולה על מטוס נפרד. זה נשמע מטורף, אבל זה מה שהיורשים של כס המלוכה הבריטי אמורים לעשות בעת טיסה. לפי ה"בי בי סי", נאסר על בני משפחת המלוכה בעבר לנסוע יחדיו. הסיבה לכך היא חולנית למדי: אם יקרה משהו טרגי, יורשים רבים לא יכחדו.

כפי שהוכיחו תמונות ודו"חות, ויליאם וילדיו אכן טסים עם הוריהם. זה לא אומר שההנחיה השתנתה. פשוט מאד, הסדרי הנסיעה של וויליאם חורגים מהנחיה זו. בעוד משרד העיתונות המלכותי אמר ל"בי בי סי" כי אין "כלל רשמי" בנושא, ויליאם ומידלטון היו צריכים "לבקש מהמלכה לקבל אישור, אבל היא אמרה כן". הדוברת הוסיפה כי "זה משהו שלמלכה יש אישור סופי לגביו".

5. צריכים לעבור הדרכה כיצד להתנהג

בשנת 2015, נחשף מחקר אשר הראה מהם השיעורים שההורים הבריטים רואים בהם חשיבות עליונה להעביר לילדיהם. ביניהם, נימוסים, כגון "תמיד אמרו בבקשה ותודה", כיבוד אנשים מבוגרים ונימוסי שולחן. עם זאת, אתם יכולים לדמיין כי רוב ההורים האלה לא היו שולחים את ילדיהם לשיעורי הדרכה של נימוסים.

ילדים מלכותיים, לעומת זאת, מתחילים באימון פורמלי כזה "ברגע שהם מבוגרים מספיק כדי לשבת ליד שולחן", אמרה ניקה מאייר, מומחית לנימוסים. "הם גדלים בארוחות רשמיות, הולכים לאירועים רשמיים ומתרגלים כל דבר, החל מגובה הקול ועד ההלבשה המתאימה, אפילו, כמובן, איך קדים וכורעים", גילתה מאייר.

עם שתי חתונות המלוכה שהתקיימו בשנת 2018 לבדה, הילדים של בית המלוכה היו צריכים לקבל הכשרה אפילו יותר מהרגיל. לדברי המומחית, הם התאמנו בחזרות ו"אפילו למדו כללי התנהגות לכל חתונה ספציפית".

6. אינם אוכלים מזון ארוז

כאשר ויליאם וקייט ציפו לילדם הראשון, מותג המזון התזונתי האורגני "שזיף" העניק לדוכסית של קורנוול, קמילה, ארגז של רסק מוכן לאכילה. אף על פי שקמילה קיבלה את המחווה (כפי שעושים בני המלוכה), אמרה השפית לשעבר של המלכה, דארן מק'גריידי ל"טודיי" כי אין סיכוי שהוא ייצרך ויאכל. "אני בהחלט לא ראיתי אוכל ארוז אצל התינוקות המלכותיים", הסבירה, "למה הם יקנו מזון ארוז כאשר למלכה יש 20 שפים אישיים?"

לאחר שהכינה אוכל הן לויליאם והן להארי, אמרה מק'גריידי כי הארוחות הראשונות שלהם היו תפוחים ואגסים מאודים, שסוננו פעמיים כדי לחסל את כל הגושים. "כשהתבגרו", חשפה השפית, "היה להם שף אחד במטבח שטיפל בעופות, אחד שהכין תבשילים, ואחר-כך כולם היו מתמזגים זה לזה: זה היה מבצע גדול לבשל עבורם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר