"הוסת לרדת מהדרך"

הלם בפוניבז': ה"חברותא" של אחד מראשי הישיבה - נעלם

חברותא של אחד מראשי ישיבת פוניבז' עזב במפתיע את הישיבה ונעלם. לפי עדויות של חבריו, הוא עבר לגור אצל אדם שהסית אותו לעזוב את הישיבה ואת ביתו: 'משפחתו שבורה, לא מאמינה' (ארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
היכל ישיבת פוניבז' (צילום: בעריש פילמר)

הלם של ממש בישיבת פוניבז' ('המחבלים'): אחד הבחורים נעלם מזה כשבועיים מהישיבה ומבית הוריו, כשכמה עדויות לגביו מדברות על כך שהוא נראה בטיול בצפון, אך ניסיונות להתקשר אליו לא צלחו - עד שהאמת התבררה.

מתברר, כי הבחור החליט לעזוב את ישיבתו ואת הוריו, המתגוררים בשכונת סנהדריה בירושלים, ולהתגייס לצה"ל. חבריו אומרים כי הוא מתגורר כעת בבית הנועד לחיילים בודדים.

בשיחה עם 'כיכר השבת', מתארים החברים: "אדם המציג עצמו כ'מסייע לחיילים בודדים', התגלה פה כגורם מסוכן שפועל להדיח תלמידי ישיבות מבין ספסלי הישיבה. במשך מספר חודשים הוא שכנע את חבר שלנו לעזוב את הכל".

הסיפור האישי הכואב החל להיוודע, כשתלמיד הישיבה, מ', שלמד בעבר בחברותא עם אחד מראשי הישיבה, נעלם משטח הישיבה ומוסדותיה. לאחר שגם הוריו לא הצליחו ליצור עמו קשר, החלו חבריו הקרובים ומשפחתו לתור אחריו ולחפשו.

בקרב חבריו ומשפחתו הועלו תחילה השערות שונות בקשר להיעלמותו, וכשאחד מהם סיפר על "קשר מוזר ושונה מאוד" שנוצר בינו לבין בחור מהישיבה היריבה ('השונאים') - ח', שנשר מהישיבה לפני כחצי שנה והתגייס לצה"ל - החלו חבריו ומשפחתו לבדוק אחר אותו קצה חוט.

"לאחר בירור קצר שערכנו עלה", מספר בן משפחה, "כי ח', שוהה מאז שהתגייס לצבא באחת מדירותיו של אותו גורם ש'מסייע' לחיילים בודדים, וכי במשך מספר חודשים הוא פעל על לבו של תלמיד הישיבה מ', לעזוב כמוהו את ספסלי בית המדרש".

חברו לספסל הלימודים מוסיף: "בירור עמוק יותר שעשינו גילה, כי אותו גורם שמציג עצמו רק כ'מסייע' לחיילים שהפכו לבודדים, מימן לחבר שלנו טיול בן שבוע וחצי ברחבי הארץ, כשאליו הוא מצרף מספר חיילים בודדים שערקו אף הם מעולם הישיבות, וזאת - כך מתברר - כדי לגרום לו להתנתק מהווי הישיבה ומשפחתו וכך לדחוף אותו לעזוב את הישיבה ולהתגייס לצה"ל".

יצוין, כי ממידע שהגיע לידי משפחתו, המימון שקיבל הצעיר עבור הטיול, כלל רכב שטח יוקרתי שהושכר עבורו, דלק ללא חשבון, מימון למסעדות ושהות במלונות.

חבריו מוסיפים ומספרים ל'כיכר השבת', כי הוריו ואחיו יושבים מאז בביתם כשהם כאובים ושבורי לב, משום שבנם ניתק עימם קשר לחלוטין, ללא הודעה מוקדמת. "הם עדיין מסרבים להאמין כי בנם, שהיה תלמיד ישיבה לתפארת, עזב כך לפתע פתאום, ללא שהיה בידם אפילו את ההזדמנות לדבר איתו, לפתוח עמו את הנושא ולשמוע ממנו מה קרה", הוא מסביר.

איש חינוך המקורב לישיבה אומר ל'כיכר השבת' כי "מדובר בסיפור שמחריד כל נפש יהודית. ככה לקחת בחור מתוך ישיבה, לנתק אותו מהחברים שלו ומהמשפחה, ובמשך חודשים להפעיל עליו שכנועים על ידי תלמיד ישיבה לשעבר? זה הרי איום ונורא".

"האם אין לגורמים הללו טיפת יראת שמים? הרי כבר לא מדובר בנושר או יושב ברזלים, איזה הצדקה יש לכך?!", סיים איש החינוך בזעזוע.

החייל חנניה כהן, בוגר ישיבת פוניבז' (שונאים) מסר ל'כיכר השבת': "אני הבחור ח', שמופיע בכתבה, למדתי בישיבת פונוביז (שונאים). התגייסתי לפני שלושה חודשים. הבחור מ', התגייס מרצונו הטוב. הוא הגיע לעמותה שאני נמצא בא בשבוע שעבר, אף אחד לא שיכנע/הסית/גרר אותו לזה, הוא הגיע אלינו נטו מרצונו החופשי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר