6 סימנים לכך שהילד שלכם יכול להשאר לבד בבית

כמה פרשנים להורות טוענים שהשארת ילדים לבד בבית הינה המפתח לשיפור עצמאות, אחריות אישית וביטחון. איך תדעו מתי הגיע הזמן והם כבר לא צעירים מדי? הנה שש אינדיקציות (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

אם אתם דומים לנו, כנראה תתחילו להשאיר את הילד שלכם בבית ללא פיקוח של מבוגר, כאשר הוא בגיל סביר לחלוטין. 27 נאמר. אבל כמה פרשנים להורות מציעים לעשות זאת מוקדם יותר (הרבה יותר מוקדם. כמו 9 למשל!), בטענה שזה משפר עצמאות, אחריות אישית וביטחון.

הנה שש אינדיקציות לכך שהילד הקטן שלכם בוגר מספיק כדי לדאוג לעצמו - במשך שעה לפחות, בהתאם לכתבה מאת סוזן צוקרמן באתר "פיור וואו":

הוא יודע להתקשר

הגיע הזמן לשחרר ולמסור לו את הטלפון לתרגול. אם הוא רגיל לחייג בקביעות, הוא יהיה מוכן לעשות זאת במקרה חירום, בין אם הוא מחייג למשטרה, לנייד שלכם לשאול שאלה ("עוד כמה זמן אני יכול להשאר ער?") או לפיצריה המקומית. אתם יכולים גם לשחק תפקידים: להתאמן איך הוא צריך לענות לטלפון מבלי לחשוף שאף מבוגר אינו בבית.

הוא למד בבית ספר על בטיחות בסיסית

אם הוא מודע לכך שלא כדאי לעולם לפתוח את הדלת לאדם זר, למשל, אתם תרגישו בטוחים יותר - והוא ירגיש כך כאשר תאלצו לקפוץ לגיחה קטנה למכולת. נ.ב.: נעילת חומרים מסוכנים אף פעם לא פגעה באף אחד.

רשימת אנשי הקשר לשעת חירום מוצמדת למקרר

אם הוא זקוק לעזרה ואתם בלתי נגישים, הוא צריך לדעת בדיוק למי להתקשר: שכן או קרוב משפחה.
מומחים ממליצים לאפשר לילדים לגשת לשלושה מבוגרים בקרבת מקום. ציידו את הטלפון שלו במספרים. לאחר מכן הודיעו לאותם אנשי גיבוי על המעמד המיוחד להם זכו ועל לוח הזמנים המדויק שלכם.

הוא מכיר את הפרטים האישיים שלו

שם מלא. כתובת. מספר טלפון. ילדים צעירים כבר בגיל 3 יכולים לשנן את המידע הזה אם הוא מוצג להם בשיר, כך שזה אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל לפזם להם את מספר הנייד שלכם במנגינת השיר האהוב עליהם (זה לגמרי עובד, אגב). הצטיידו במילת קוד שהוא יכול לומר כדי לציין שהוא זקוק לעזרה.

לכל משפחה צריך להיות "מקום בטוח" שבו היא מתכננת להיפגש במקרה של משבר (בית של שכן, תחנת כיבוי אש סמוכה או הגינה השכונתית הקרובה). כמה אנשים יקראו לנו "פרנואידים"; אנו קוראים לזה "ערוכים".

הוא יכול להכין אוכל בעצמו

ציידו את המקרר בארוחות מבושלות מראש, מוכנות לחימום במיקרוגל ואת המזווה ערוך עם מרכיבים שאינם דורשים שימוש בתנור, כדי שהוא יוכל להאכיל את עצמו ואתם לא תהיו מודאגים לגבי העניין.

הוא מצהיר שהוא מוכן

כמו בכל הדברים הנוגעים להורות, התקשורת היא המפתח. אם הילד שלכם מבטיח שהוא מוכן להשאר בגפו בבית, הסבירות שהוא מוכן לכך, גבוהה יותר. ילדים צפויים לומר את האמת במצב שמציק להם. מצד שני, אם הוא מדליק את כל האורות, או מבטא חרדה בדרכים אחרות כאשר אתם עוזבים את הבית, הוא עלול להיות לא מוכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר