צפו בעימות

מקלב בדיון על נשות אברכים: "נתגבר על המתייוונים"

ח"כ אורי מקלב יזם חוק שיאפשר היעדרות מהעבודה בעת מחלת ילד, ביקש לכלול בו גם נשים שבעליהן לומדים ב'כולל' ולא עובדים - וזעם על הנציגים הממשלתיים שהתנגדו לכך. צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הדיון, היום (באדיבות המצלם. תמונה ראשית: יונתן זינדל, פלאש 90)

עימות פרץ היום (שלישי) בועדת העבודה של הכנסת, בעת דיון בהצעת חוק שיזם ח"כ אורי מקלב, שביקש לאפשר גם לנשות אברכים להיעדר ממקום עבודתם בזמן מחלת ילד, למרות שבעליהן לומדים ב'כולל' ולא עובדים.

עם תחילת הדיון, ביקשו נציגי משרד הכלכלה להוציא מהחוק את נשות האברכים ולהשאיר אך ורק את הסטודנטים הלומדים לתארים השונים, כשהם מנסים לייצר מצב בו ישנה כביכול עדיפות ללימודים אקדמאים על פני לימודים תורניים.

בתגובה, תקף אותם מקלב, שהתקומם: "מאיפה ההשראה הזו לייצר סלקציה בין לימוד תורה ולימודי חול? זה לא מתאים לאווירה של החג; הניצחון התרבותי שהיה בחג החנוכה, כשרצו למנוע לימוד תורה. היוונים לא רצו להרוג את הנפש: המלחמה הייתה על הרוח והתרבות. הם ניסו למנוע לימוד תורה".

"איך מזה הגעתם למסקנה שלימוד תורה אינו שווה ערך ואף פחות מהלימודים הכללים?... אין ספק שאם זה היה קורה בכל מדינה אחרת, היה רעש גדול מהתפיסה הזו. כל הצעת החוק הזו באה להגן ולתת זכות לאדם שבן זוגו לומד, ולא לראות בכך שלימוד זה ערך מופחת. מי שלומד אינו משחק בקובייה".

יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף ('כולנו') הפתיע כשהצטרף לדברי ח"כ מקלב, ואמר: "אני לא רואה אף לומד שחשוב יותר מאחר. זה חוק על בני זוג שלומדים, ועל זה צריך להתייחס בהתאם, ללא הבדל בהגדרות. אין שום דבר יותר טוב מדבר כזה או אחר".

"זה דיון לא נעים - לשמוע כאלה דברים. אנחנו צריכים לכבד כל מי שלומד, ובמדינת היהודים יש יחס מיוחד למי שלומד תורה בישיבה. כדאי שנפסיק עם החשיבה הזו שצריך להוציא מגזר כזה או אחר לעבודה. הנפלא שקיים במדינה הזו, זה הפסיפס של האנשים, הקהלים השונים הקיימים פה".

לסיום העיר מקלב (דגל התורה): "התגברנו על היוונים - נתגבר גם על המתייוונים".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר