המחאה נגד חוק הגיוס

רבני 'הפלג' מחזקים את הגר"מ קוטלר: 'אל תירא ואל תחת'

"כל אלו שתמיד היו נגד מרן הרב שך הם אלו שתמיד ימחו במי שמסמל את המשך דרכו", במילים אלו מבקשים רבני 'הפלג' לחזק את הגר"מ קוטלר בעקבות נאום הרבי מנובומינסק נגדו (חדשות, חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגר"מ קוטלר והמכתב (באדיבות המצלם)

הגאון רבי ברוך שמואל דויטש, ממנהיגי 'הפלג הירושלמי' בישראל, שיגר מכתב חיזוק לראש ישיבת לייקווד בניו ג'רזי, הגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר, לאחר הנאום שנשא נגדו כ"ק האדמו"ר מנובומינסק.

כזכור, לפני כשבועיים, בנאום שנשא נשיא מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' בארה"ב, כ"ק האדמו"ר מנובומינסק, בוועידת אגודת ישראל (הקונוושן), הוא תקף את הגר"מ קוטלר שישב לצידו בשולחן המזרח, ואמר: "ר' מלכיאל הזכיר שיש חילוקי דעות בארץ בנושא חוק הגיוס וצריך לתת לכל אחד לנקוט כפי ראות עיניו ואין לנו לחייב שום אדם לסבור כדעה מסוימת.

"נדמה לי שהנקודה היא שאין זה שאלה של חוק הגיוס או לא, אלא יש כאן נידון על הנהגה, יש הנהגה שרוב מניין ובניין של כלל ישראל בארץ ישראל קיבלו עליהם את מרותו של מרן הראש ישיבה הרב שטיינמן זצ"ל בחייו".

הנאום של האדמו"ר מנובומינסק (צילום: Uber Shlecht)

כפי שדווח ב'כיכר השבת' הדברים נאמרו בתגובה לנאום חריף ויוצא דופן של הגר"מ קוטלר בשבת בוועידה זו, בו אמר בין היתר כי "חוק הגיוס המוצע יביא לשמד רוחני על בני הישיבות בארץ ישראל, בארץ ישראל רודפים את מי שחושב אחרת".

תלמידיו של הגר"מ קוטלר בארץ, יזמו מכתב חיזוק מהגרב"ש דויטש אל הגר"מ קוטלר, כאשר אל המכתב הצטרפו כמה ממנהיגי 'הפלג' בישראל.

לידי "כיכר השבת" הגיע המכתב המלא:

"לכבוד מעלת ידידינו הדגול והמפורסם הגאון הגדול מוהר"ר רבי מלכיאל קוטלר שליט"א, ראש ישיבת ליקווד. אחר דרישת שלומו הטוב באהבה רבה

"הננו בזה לחזק את ידיו ולהודות מאד, על אשר יצא ומחה נגד הרדיפות הנוראות כנגד ציבור בני התורה בארה"ק המגיעות עד כדי פיקוח נפש ממש, ההולכים בדרכו של רבנו מרן רה"י הגר"ש אויערבאך זצוק"ל. שכידוע הלך בדרכו המובהקת והסלולה שהנחיל מרן רשכבה"ג רה"י הגרא"מ שך זצוק"ל ואיננו מבינים איך אפשר לצאת נגד ההולכים בדרכם, ולהכחיש את הרדיפות הנראות לעין כל, ולהכחיש את הגזרות הנוראיות המאימות ח"ו להכחיד את עולם התורה, והיו לא תהיה.

מכתב החיזוק

"ובזה הננו לגלות דעתנו לכת"ר שליט"א בביאור העניין. כידוע לפני שלושים שנה בזמן הקמת דגל התורה, שלח מרן הגרא"מ שך מכתב בכדי להקריאו בפני באי הקונוושן, במכתב לא היה שום רמז לאיזה מחלוקת, ובכל זאת לא נתנו אותם אנשים, וכן יו"ר אגודת ישראל דאז להקריא את המכתב, מחשש ממתנגדי מרן הרב שך.

"כמדומנו שהתשובה לכל הדברים היא אחת. מרן הרב שך זצוק"ל מינה להדיא את מעכ"ג שליט"א להיות ראש וראשון בישיבת ליקווד, וכן הקים את תנועת דגל התורה, ומרן הגר"ש אויערבאך זצוק"ל הקים את "בני תורה" על מנת להמשיך את המסורת שקיבל, וכל אלו שתמיד היו נגד מרן הרב שך הם אלו שתמיד ימחו במי שמסמל את המשך דרכו. ולכן רק חזק ואמץ.

"מינאי מוקירו כערכו ברוך שמואל הכהן דויטש".

הגר"צ פרידמן הוסיף וכתב: "הנני מצטרף להנ"ל, בהערכה מרובה לכב' הגאון הגדול ראש ישיבה דלייקווד, ובברכה שאל תירא ואל תחת. והקב"ה יפעל בעזרתכם לקדש שם שמים".

כמו כן הגר"ע אוירבך, הגר"א דויטש והגר"א דינר צירפו את חתימתם למכתב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר