"תחושות לא פשוטות"

מצמרר: היתום בן השנה וחצי הדליק נרות במקום בו אמו נרצחה

במסגרת מיזם חנוכה של חב"ד, תחת הסלוגן 'האור ינצח', הדליק קאי הקטן בזרועות אביו את נרות החנוכה במפעל בברק. בעל המפעל, תיאר את סיוטיו מאז הפיגוע. תיעוד (ארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ההדלקה בעתניאל (צילום: באדיבות צעירי חב"ד)

עין לא נותרה יבשה השבוע במעמד בו קאי בן השנה וחצי המוחזק בזרועות אביו גיא הדליק נר חנוכה במקום בו נרצחה אמו קים יחזקאל לבנגרוד הי"ד, במפעל בברקן. יחד עם ההורים השכולים רפי לבנגרוד וחזי חג'בי אביו של זיו הי"ד הם ברכו בהתרגשות על הדלקת החנוכיה ושרו משירי חנוכה.

לאחר מכן, כשקולו חנוק מדמעות, קרא האב השכול רפי לבנגורד לכל עם ישראל, להתאחד ברגעים אלו ולהביע הזדהות עם המשפחות השכולות.

במהלך הדלקת נרות החנוכה, במקום בו התרחש הפיגוע הקשה לפני מספר חודשים, שיתף מנהל המפעל רפי אלון בחיים הקשים שמאז הפיגוע ובלילות ללא השינה שהוא חווה.

"התחושות לא פשוטות, יש עובדים שחלקם טרם חזרו לעבוד סדירה", גילה אלון - והודה בחום לכל המשתתפים שהגיעו להביע תמיכה והזדהות במפעל ועובדיו.

ההדלקה בברקן נערכה במסגרת מיזם 'האור ינצח' של צעירי חב"ד, בניצוחו של הרב מנחם קוטנר, הפועל במעגל השנה עם משפחות נפגעות טרור. מידי יום בחנוכה, נערכות במספר מוקדים ברחבי הארץ הדלקות נר חנוכה בזירות פיגועים, עם המשפחות השכולות ושלוחי חב"ד, לזכרם של הקדושים הי"ד.

המיזם המאיר החל כבר בנר ראשון ביישוב עתניאל, שם נערכה הדלקת נר חנוכה עם משפחתו של יוסי הי"ד שוק במקום הפיגוע שאירע שם. שיירת האור בראשותו של שליח חב"ד הרב יוסף דהן הובילה את המשתתפים עד לחנוכייה הגדולה במקום הפיגוע דרומית לחברון. תחת אבטחה צבאית כבדה נערך טקס הדלקת נר חנוכה מרגשת על ידי הבן יחד עם עשרות בני משפחה וחברים.

באותו ערב, נערכה במקביל הדלקה נוספת בנס ציונה, עם צמח בייז שבנו אבי הי"ד נרצח בפיגוע בראשון לציון בשנת תשס"ב. במקום נכחו בין היתר השליח בנס ציונה הרב שגיא הר שפר וראש העיר שמואל בוקסר יחד עם בני משפחה וחברים.

ההדלקה השלישית נערכה גם במקום הפיגוע עם משפחתו של החייל שנרצח רון הי"ד קוקיא, עם השלוחים בערד הרב יעקב מנדלזון רב קהילת חב"ד והשליח הרב אברמי זלמנוב, וראש העיר ניסן בן חמו.

בקריית מלאכי נערכה ההדלקה הרביעית, עם משפחתו של לוחם משמר הגבול גדי הי"ד רחמים שנפל בקרב מחבלים בציר המתפללים בחברון (לפני כשנה גם החתן שלהם נהרג בתאונת עבודה במפעל בו עבד).

מיזם 'האור ינצח', נערך בנר שני במצפה לירן עם הנוף הפסטורלי שבגליל העליון, שם התכנסו סביב החנוכייה של חב"ד חברים ובני משפחה של החייל לירן הי"ד סעדיה שנפל במלחמת לבנון השנייה. זמן קצר לפני ההדלקה, התקבלה הודעה מפתיעה ממפקד החטיבה שנאלץ לבטל את השתתפותו בטקס עקב פעילות ביטחונית חריגה בגזרת הצפון. בבוקר שלמחרת הובהר לכולם על חשיפת המנהרות של החיזבאללה בסמיכות למקום הטקס.

הרב יגאל ציפורי, שליח חב"ד בעיר, פתח בדברים נרגשים על המעמד המיוחד של הדלקת הנרות לכבודו של לירן הי"ד. הרב קוטנר עמד בדבריו על המסר של האור ינצח הטמון בשם של "לירן" אותיות "נר לי". ראש העיר הנבחר במקביל, בנר שני, ערכו שלוחי חב"ד בראש פינה ביקור בית מרגש אצל משפחתו של נמרוד הי"ד שגב שנפל במלחמת לבנון השנייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר