איך לקנח את האף כמו מקצוענים

המפגש עם הקור שוב גרם לכם לצינון מציק? אתם מכירים את הנוהל. נושפים. משליכים, וחוזר חלילה. שימו לב: קינוח לא זהיר עלול לגרום לכם נזק. הנה איך תעשו זאת נכון (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

קינוח האף זוהי פעולה שכיחה ביותר ובדרך כלל גם לא מזיקה, אך יתכן שאתם עושים אותה בצורה שגויה וחשוב שתדעו כי קינוח אגרסיבי עלול להוביל לכמה תוצאות די רציניות ולנזק אמיתי. אז מה הכי גרוע שיכול לקרות?

הן אולי נדירות, אך כמה השלכות אמיתיות לתופעה תועדו בספרות הרפואית, כולל וושט קרוע וכאב ראש חמור שנגרם על ידי אוויר שנדחף לתוך הגולגולת. אף כי בסבירות נמוכה, יתכן גם ניקוב עור התוף או שבר השקע בעין, על פי ד"ר ונסה רוטהולץ.

ישנם דיווחים על סיבוכים אחרים המשפיעים על אנשים בריאים, אך מקרים מוזרים אלה נוטים לערב בעיה בסיסית הנובעת מניתוח קודם או מטראומה. אם יש פגם בעצמות המפרידות בין העין או המוח מהאף, אז נשיפה חזקה יכולה לדחוף את האוויר לתוך החללים האלה, מסביר ד"ר רוברט קלר, מומחה לאף, אוזן וגרון. זה יכול להוביל לבעיות חמורות יותר המשפיעות על ראייה או מערכת העצבים המרכזית.

אוקיי. נזק משמעותי לא יגרם מקינוח לא זהיר, אבל יש נזק פחות דרמטי ונפוץ יותר שכדאי להיות מודעים אליו. קינוח חזק של האף יכול לקרוע כלי דם קטנים ולהוביל לדימום באף, ומחקר אחד הראה כי הוא יכול לדחוף את ריר האף לתוך הסינוסים. אמנם זה לא הוכח לחלוטין, אך זה מצביע על סיכון מוגבר לפתח אוזן מלאה או זיהום בסינוסים.

אז איך לקנח נכון?

בהתחשב בסיכונים רגילים ונדירים, המומחים מציעים לחלק את המכה הכפולה האדירה ולהחליפה בגישה עדינה יותר. התמודדות עם נחיר אחד בכל פעם יכולה לעזור להגביל את העליות בלחץ שאליהן רוב הסיבוכים קשורים, והשימוש בטיפולים מתאימים עשוי להפחית את הכוח הדרוש כדי לנקות את האף.

ריסוס תרופה לטיפול בגודש יכול לעזור בפתיחת מעבר האף ולקידום ניקוז, אומר ד"ר אומיד ב. מהדיזאדה, רופא אף, אוזן וגרון, במרכז הרפואי פרובידנס סנט ג'ון, אבל, המנעו לרסס במשך יותר משלושה ימים רצופים.

אפשרות נוספת היא לנקות את האף שלכם מבלי לנשוף בכלל. שקלו להשתמש בתרסיס מלוחים (מלח) או בהשקיה עדינה כדי להזיז את הריר מתוך מעברי האף, ממליץ פרופסור בראדפורד א. וודוורת'. "זה נוטה לעבוד הכי טוב", הוא אומר, "ובזה אני משתמש בכל פעם שאני מקבל הצטננות".

מקור: בריאות הגבר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר