לראשונה:

אמבולנס ימי המצוייד בסונאר יפעל בכנרת

מקרי הטביעה הטראגייים בשנים האחרונות הביאו את איחוד הצלה להחלטה כי צריך לגייס את כל האמצעים ולהביא פתרון מקיף עם ציוד נכון שהורגש חסרונו בעבר (חדשות בריאות)

(צילום:יחיאל גורפיין, דוברות איחוד הצלה)

הקיץ האחרון וזה שלפניו הותירו פצע עמוק בכל העוסקים באיתור וחילוץ בסובב כנרת, מקרי הטביעה הרבים שיכלו להיגמר אחרת, הן מבחינת מניעת הטביעה על ידי הגשת טיפול במועד והן ל"ע באיתור הטובעים והבאתם לקבר ישראל במהרה, גרמו לאיחוד הצלה לפעול במהירות ולהביא למקום כלי שייט שיצוייד במיוחד למקרים אלו בהתבסס על נסיונות העבר.

אחד מן התמיהות הגדולות שעלו במקרי הטביעה הקשים בשנים האחרונות היא מדוע כוחות ההצלה והחילוץ נזקקים לציוד מקצועי שיובא למקום בהשאלה מחיל הים ואשר מטרתו לאתר ניצולים? מדוע הכוחות המקומיים לא יצוידו מראש במיכשור הנכון?

בהנהלת איחוד הצלה גייסו את מיטב אנשי המקצוע ותכננו כלי שייט שיהיה מצוייד היטב לכל מגוון פעילויות החילוץ וההצלה בכנרת.

איחוד הצלה השיק אמש (ראשון) את האמבולנס הימי הראשון שיפעל בכנרת בישראל.

על האמבולנס יפעל צוות פרמדיקים וחובשים מתנדבים של איחוד הצלה מסניף טבריה שיעניקו טיפול רפואי מיידי לרוחצים שטבעו ולרוחצים שנסחפו ללב הכנרת ויפנו אותם אל החוף.

האמבולנס הימי מצוייד גם בסונאר שמסוגל לסרוק את קרקעית הכנרת במבצעים לאיתור רוחצים שטבעו, ציוד שחסרונו ניכר במקרי הטביעה האחרונים.

הסירה נתרמה על ידי קרן מיינג'ר האמריקאית ועלותה כ-200 אלף דולר.

בטקס השקת האמבולנס הימי השתתפו נציגי הקרן, מנכ"ל איחוד הצלה, משה טייטלבוים, סגן נשיא הארגון אלי פולק, הסמנכ"לים דב מייזל וזאב סופר וראש סניף טבריה באיחוד הצלה, יוסי אוקנין, שישיט את האמבולנס במי הכנרת.

מנכ"ל איחוד הצלה, משה טייטלבוים אמר כי "בכל שנה אנו עדים לאלפי מקרים של אזרחים שנסחפים ללב הכנרת ובעשרות מקרי טביעה. האמבולנס הימי יאפשר לאנשי הרפואה שלנו להגיע במהירות כדי לחלץ ולהעניק טיפול רפואי לרוחצים בלב הכנרת ולפנות את מי שזקוק לעזרה במהירות לחוף כדי להעבירו להמשך טיפול בבית החולים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר