אאא

בילדותנו, הוצרכנו לסדר את המיטה בכל בוקר טרם היציאה למקום הלימודים, ובואו נהיה כנים, תיעבנו את המלאכה הזאת. ברגע שיכולנו להתחמק ממנה, עשינו זאת (למגינת ליבה של אימנו). מאז, עברו לא מעט מים בנהר, בגרנו והיום איננו עוזבים את פתח הבית ללא סידור המיטה. הפעולה המאוסה הזו משפיעה על הצלחת היום שלנו ולא מעט מחקרים שנערכו בנושא יעידו על יעילותה.

ובכן, על פי מחקר מעניין שפורסם במגזין "אקספרימנטל & אפלייד אקארולוגי", נתגלה כי בעוד סידור המיטה אולי טוב לבריאות הנפש שלנו, הוא גורם למיטה שלנו להוות תשתית נוחה במיוחד לקרדית האבק, שפחות בריאה לנו באופן פיזי.

בממוצע, כל מיטה מכילה יותר ממיליון חלקיקים של קרדית האבק. היצורים הזעירים האלה חיים בחללים הכהים והלחים של המזרן והכריות, מזינים את תאי העור המתים שלנו הפולטים אלרגן שיכול לגרום לתסמינים דמויי אסתמה.

כאשר אתם מסדרים את המיטה שלכם בבקרים, אתם לוכדים מיליוני חלקיקים של קרדית האבק במיטה שלכם, מונעים מהם זליגה החוצה וגסיסה באור יום בהיר. אתם מספקים להם מקום בטוח לאכול ולהתרבות. החבר'ה האלה אוהבים להיות תחובים עמוק בכל בוקר כי זה שומר עליהם מפני השמש וכך הם זוכים להמשיך את החיים שלהם עד הלילה.

אם תחליטו להיות עצלנים ולדלג על ארגון המיטה שלכם בבוקר, תחסכו מעצמכם חשיפה של קרדית האבק לאוויר הרגיל של הבית שלכם. האוויר והשמש קשים מדי עבור היצורים הקטנים האלה. הם מתים, מה שהופך את המיטה שלכם לקצת פחות בטוחה ונעימה בסוף היום.

אם, כמו רובנו, כנראה תמשיכו לסדר את המיטה, נמליץ לכם לפזר על המזרן סודה לשתיה כל מספר חודשים כדי לנקות את חלקיקי האבק המתים.

אתם יכולים גם להמתין מעט לאחר שהקצתם משנתכם ורק אז לסמן וי על מלאכת סידור המיטה, במקום לעשות זאת מיד. בכל פעם שתחשפו אותם לאוויר תעזרו להם להתייבש ולהתחיל למות. גם כיבוס המצעים בתדירות גבוהה יסייע להפחתת החיידקים, כמובן.

גם אם אנחנו חושבים שהחדשות על קרדית האבק הן דוחות, זה לא מבטל את העובדה כי ישנם כמה יתרונות פסיכולוגיים מוכחים לסידור המיטה. אנו מניחים שאנחנו פשוט צריכים להחליט מה חשוב לנו יותר - קרדית אבק (נקיון) או מיטה מוצעת (סדר) ורוגע נפשי לפני שאנחנו הולכים לעבודה.