הדרמה הכלכלית בגור

הכינוס הראשון של ההנהלה המאוחדת - בלשכתו של ליצמן

החלטתו הדרמטית של האדמו"ר מגור - שנחשפה ב'כיכר השבת' - יוצאת היום לדרך בפגישה ראשונה בלשכת סגן שר השר יעקב ליצמן של הנהלות ביהמ"ד וה'איחוד' • כל הפרטים בפרסום ראשון (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
כ"ק האדמו"ר מגור (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הדרמה באימפריה הכלכלית של חסידות גור, המגלגלת כמאה מיליון שקל בשנה - שנחשפה ב"כיכר השבת" - לאחר שהאדמו"ר מגור הוראה לאחד את שתי ההנהלות של בית המדרש הגדול ושל 'איחוד מוסדות גור', הפכה לשיחת היום ברחוב החרדי.

כפי שדווח, בשנים האחרונות, ההתרמות לבניית בית המדרש הגדול של החסידות בירושלים הפכו לדומיננטיות, ובאו בחלקם על חשבון 'איחוד מוסדות גור', שמרכז את שאר הפרויקטים של החסידות מזה עשרות בשנים ומאגד את מוסדות החינוך והחסד.

ל"כיכר השבת" נודע כי היום (שני) בשעה 14:00 בצהריים תתקיים הישיבה הראשונה של ההנהלה המאוחדת, במהלך הפגישה - הצפויה להתקיים בלשכת סגן השר יעקב ליצמן, החבר בהנהלת ביהמ"ד, ידונו ככל הנראה בדרכים לביצוע הוראת האדמו"ר לאחד בין שני הגופים - ביהמ"ד וה'איחוד'.

המהלך מורכב מתהליכים משפטיים כאיחוד עמותות ועוד שלל צעדים הנדרשים כדי לשלב את שני המוסדות יחד, כמו גם הצורך להכריע את זהות חברי ההנהלה - האם יהיו אלו כל החברים שאיישו את הנהלות שני הגופים או שמא יקוזזו חלקם ויתכן כי יתווספו אחרים מבחוץ.

הפרסום הראשון ב'כיכר השבת' (צילומסך)

הכינוס החריג והתקדימי, ייערך, כאמור, בלשכתו של ליצמן ברחוב ירמיהו - הרחוב של ביהמ"ד, "בכך למעשה", אומרים החסידים, "בבניין הראשון ברחוב ירמיהו ידונו מה יקרה עם הבניין האחרון ברחוב ירמיהו...".

לפגישה הוזמנו, הרה"צ נחמיה אלתר - בן האדמו"ר שחבר בהנהלת ביהמ"ד, מנכ"ל ביהמ"ד יונתן בורנשטיין וחברי ההנהלה אברהם גוטסמן ומרדכי זוננפלד, וכן נציגי 'איחוד מוסדות גור', מנכ"ל ה'איחוד' לייבל יוסקוביץ, שמואל נרקיס, שלמה טייטל, משה אריה וינשטיין ועוד.

ל'כיכר השבת' נודע כי שבועות מספר לפני ההחלטה של האדמו"ר על איחוד ההנהלות, החלו בחסידות בהכנות לקמפיין התרמה ענק למען הקמת הבית מדרש, הפרטים כבר נסגרו והקמפיין עמד לצאת לפועל, תוך שיתוף כלל החסידים במשימה, אך כעת, לאחר ההחלטה לאחד את ההנהלות, אחת ההחלטות הראשונות תהיה כיצד לצאת לקמפיין המדובר מתוך שיתוף פעולה בין שני הגופים.

בכיר בחסידות גור אומר ל'כיכר השבת' כי "במצב שנוצר, ממשיך סגן השר ליצמן לצבור כוח במוסדות החסידות ומחזק את מעמדו ותדמיתו כאיש החזק בגור, נכון להיום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר