"בלוקים על המורשת"

תיעוד בלעדי: הדיון הסגור על הכותל הדרומי

צפו בתיעוד בלעדי מתוך דיוני הוועדה המחוזית בירושלים בסוגיית היתרי הבניה עבור רחבת הכותל הדרומי ("הרפורמי"), שנערך בשעה זו בדלתיים סגורות ותחת חיסיון (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הדיון בוועדה (באדיבות המצלם)

בוועדה המחוזית בירושלים נערך הבוקר (שני) הדיון בסוגיית היתרי הבניה ברחבת הכותל הדרומי (הרפורמי) בירושלים וזאת לבקשת מזכיר הממשלה צח ברוורמן, לאחר שהוועדה המקומית של העירייה סירבה לדון בהיתר הבניה מפאת רגישות הסוגיה ואי הסדרים.

אתמול שיגרו עורכי דין ממשרד יגאל ארנון ושות' בקשה לביטול הדיון בוועדה המחוזית, מהנימוק כי מבחינה חוקית אין כלל סמכות לוועדה לדון בעניין אלא לוועדת ערר מחוזית. בנוסף, נטען כי בקשת אישור העבודות אינה עומדת בתנאי החוק וכי היא משנה לחלוטין את תכנון הבניה במקום, כך שנדרש הליך חדש של אישור כל התכנית ואי אפשר לאשרה במחטף.

במהלך הדיון, זעם חבר הוועדה אברהם שקד: "אנחנו למעשה נדרשים לאשר גם בינוי לא חוקי שנעשה בשנה האחרונה?". יו"ר הועדה לא הגיב ישירות לטענה אלא ענה בלקוניות: "אנחנו נדרשים להאריך את תוקף ההיתר ואני בכוונה אומר כך ולא ארחיב".

בהמשך הדיון, דיבר עו"ד אמנון לורך ממשרד עו"ד ארנון ושות' המייצג קבוצת ארכיאולוגים ובהדגמה בעזרת שקופיות טען כלפי חברי הוועדה כי "מרמים אתכם בנתונים". הוא פירט את שינוי התכנית הפוגע קשות בעתיקות ובמקום ואמר: "שמים בלוקים על המורשת היחידה שיש לנו מחורבן הבית. כל הדבר הזה נעלם לצרכים פוליטיים עכשוויים". לורך הוסיף כי "אני משתמש במילה חריפה כי פשוט מרמים אתכם בנתונים. אתם פשוט לא מבינים".

חבר נוסף בוועדה לא היה מוכן לקבל את ההרגעה כי מדובר רק ב"הארכת היתר" וטען כי "הארכת היתר לא יכולה לשנות תכנית בתוקף. מה שיש כאן כרגע זה עבודות לא חוקיות בניגוד לחוק שבתוקף. מה שאתם מבקשים זה לשנות תכנית בתוקף, אז תביאו תכנית חדשה".

יצוין, כי החברים החרדים בוועדה הם יוחנן ויצמן, ישראל קלרמן וחיים אפשטיין אך אין להם רוב, מה שיקל על חברי הוועדה לאשר את העבודות.

בשעה זו ממשיכה הוועדה בדיון בדלתיים סגורות ותחת חיסיון, לאחר שכל המשתתפים הוצאו מהדיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר