בדקו את עצמכם

כאלף חסידים נחשפו לחולה חצבת ב'התוועדות'

למשרד הבריאות נודע, כי באירועי "דידן נצח" שהתקיימו בשבוע שעבר בכפר חב"ד השתתף חולה חצבת, ולכן הוא מתריע בפני הרבים שהיו שם לברר אם עליהם להתחסן (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ה'התוועדות' בכפר (צילום: לוי ישראלי, באדיבות 'חב"ד אינפו')

משרד הבריאות ‏הודיע השבוע, כי ב'התוועדות ה' טבת' שהתקיימה ביום רביעי שעבר בכפר חב"ד, השתתף חולה חצבת, ולכן על הרבים שנכחו שם לברר אם הם צריכים להתחסן.

בהתוועדות זו, וביריד "דידן נצח" שהתקיים בכפר באותו אירוע נטלו חלק לפחות אלף בני אדם שציינו כך את החלטת בית המשפט האמריקני לפני 32 שנה כי ספריית וארכיון החסידות ברוסיה שייכים לחב"ד.

לפי העדכון ממשרד הבריאות, מי מהחוגגים שנולד אחרי שנת 1957 - השנה בה חלה חובת חיסון על כל פעוט מגיל שנה - ואינו מחוסן - צריך כעת להיבדק עם נדבק בנגיף שעושה שמות השנה ברחבי ישראל.

בנוסף, נמסר ממשרד הבריאות, כי "כל המשתתפים שביקרו באירוע, במידה ומי מהם יפתח מחלת חום ו'או פריחה בשלושת השבועות הקרובים, מתבקשים ליידע.את הרופא המטפל כי היו במגע עם חולה חצבת".

מחלת החצבת בציבור החרדי. סקירה מיוחדת (מתוך 'ישי ורבינא בכיכר')

כפי שדווח ב"כיכר השבת", כ-2500 בני אדם כבר נדבקו בישראל במחלת החצבת, מאז היא החלה להתפרץ בחודש מרס 2018.

כזכור, מנתוני משרד הבריאות שהתפרסמו לאחרונה עלה, כי בין הערים שבהן נרשם מספר גבוה של חולים בחצבת, מככבות הערים החרדיות, כשבין היתר הסיבה לכך היא שחלק גדול מהנדבקים (כמחצית) הם ילדים - שמספרם גדול מאוד בקרב הציבור החרדי, חלקם מתחת לגיל שנה; הגיל בו אפשר להתחסן לראשונה כנגד המחלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר