800 עמודי חוו"ד

מנדלבליט: "עומדים בפני החלטות בתיקי ראש הממשלה"

"החקירה בוצעה בנחישות ובמקצועיות", אמר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בועידת 'גלובס' בירושלים • בנוסף תקף שוב את קידום החוק לגירוש משפחות מחבלים (פוליטי)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
נתניהו ומנדלבליט (צילום: Marc Israel Sellem/POOL, פלאש 90)

בכנס של עיתון 'גלובס' שמתקיים בירושלים, נאם הבוקר (חמישי) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בעניינים אקטואליים.

מנדלבליט התייחס לחקירות שעבר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. לדבריו, "זה לא סוד שאנו עומדים בפני החלטות בתיקי ראש הממשלה. פרקליט המדינה מסר כאן אמש על דעתי, כי בקרוב יחלו דיונים שבסופם אקבל החלטות בתיקים".

"החקירה בוצעה בנחישות ובמקצועיות. צוות זה יתכנס מעתה לעיתים קרובות בלשכתי. הצוות ממוקד כולו במשימת בחינת הראיות שנאספו, לצורך קבלת ההחלטות הנדרשות לפי דין", קבע היועמ"ש. לדבריו, "נעשה הכול כדי לעבוד מהר, אך לא על חשבון איכות ההחלטות".

יצויין כי בועידת 'גלובס' התארחו אמש גם ראש הממשלה נתניהו, ופרקליט המדינה שי ניצן. לדבריו של ניצן, חוות הדעת בעניין התיקים השונים בהם נחקר נתניהו, מתפרסות על פני 800 עמודים.

"לאחר שקיבלנו את הטיוטות מחקירותיו של ראש הממשלה קיימתי פגישות שבהן הוצגו לי ולבכירים בפרקליטות חומר רחב היקף וראיות שונות. הוכנה לבקשתי חוות דעת - ובימים הקרובים יתחילו הדיונים אצל היועץ המשפטי לממשלה", דברי ניצן.

ראש הממשלה אמר אתמול בועידה: "אתם שומעים הרבה בכותרות, שנתתי הטבות מיוחדות לאלוביץ' מבזק וקיבלתי תמורת זה סיקור אוהד. יש רק בעיה אחת עם זה - לא זה נכון, ולא זה נכון. אין שום שיפור בסיקור העוין שאני מקבל, אבל יש שינוי - פעם אחת זה נהיה מאוד רע - וזה ערב הבחירות, ב'מאני טיים'. לא רק שהם לא קיבלו משהו, לא קיבלתי מהם כלום אלא סיקור עוין מתמשך, לא נתתי להם שום הטבות, לכן לא היה כלום, ואני מאמין שבסופו של דבר גם לא יהיה כלום".

בנאומו היום (חמישי), הוסיף מנדלבליט ותקף את חוק גירוש משפחות מחבלים, שלדבריו אינו חוקתי. "אין אדם שהוא מעל החוק", אמר מנדלבליט בהתייחסו לחוק.

"פעולה בניגוד לחוות דעת של יועץ משפטי, היא פעולה בניגוד לחוק. היועץ המשפטי, נקבע באחת העתירות, הוא לא רק מייעץ, אלא גם מפקח על הממשלה. המשמעות איננה שהשר כפוף ליועץ המשפטי, אלא שהשר כפוף לחוק, ופירושו של היועץ המשפטי של החוק מחייב אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר