הילד מרביץ? כך תפעלו בעת משבר ותמנעו את הפעם הבאה

הורות סמכותית היא סגנון המאופיין בציפיות גבוהות לילדיכם, אך נותן להם את המשאבים ואת התמיכה הרגשית הדרושה כדי להצליח. כך תיישמו אותה בהצלחה (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

ילדים לא מגיעים לעולם עם הוראות הפעלה, אך למרבה המזל, יש כמה כלים מועילים העומדים לרשותכם, כולל טכניקה שמספר הורים ניסו ואישרו את יעילותה. היא נקראת "הורות סמכותית". הנה מה שאתם צריכים לדעת עליה.

במה מדובר? בהתאם לדברי הפסיכולוגית ההתפתחותית דיאנה באומרינד, בשנות ה-60, ההורות הסמכותית היא סגנון של גידול ילדים המאופיין בציפיות גבוהות לילדיכם, אך נותן להם את המשאבים ואת התמיכה הרגשית הדרושה כדי להצליח. הכול קשור לאיזון. מומחים מסכימים כי הורות סמכותית מובילה לילדים מאושרים ובריאים יותר, אשר ערוכים היטב להתמודד עם אתגרים עתידיים.

איך תיישמו אותה בביתכם? הורים סמכותיים הם חמים ומטפחים. הקפידו להקשיב לילדים ולאמת את רגשותיהם. אבל גם תנו להם לדעת כי יש השלכות להתנהגות רעה ודאגו לאכוף באופן עקבי את הגבולות שאתם מציבים להם. אל תצפו מהילדים שלכם לציית בעיוורון - קחו את הזמן להסביר מדוע ועבדו עם הילד שלכם כדי להפוך טעויות להזדמנויות שניתן ללמוד מהן.

הנה איך הורה סמכותי יתמודד במקרה שהילד שלו היכה ילד אחר:

הילד: "חיים לקח את הצעצוע שלי!"

אתם: "זה בסדר שאתה כועס עכשיו".

הילד: "אני רוצה את הצעצוע שלי בחזרה".

אתם: "אנו מבינים שרצית לקבל את הצעצוע שלך בחזרה. אבל להכות מישהו זה לא בסדר וכאשר אתה עושה את זה, אתה מקבל הפסקה קצרה לשבת בחדר ולחשוב על מעשיך".

ילד: "אני לא רוצה עונש".

אתם: "להכות זה לא נחמד. כאשר אתה מכה מישהו, זה כואב לו ויכול אפילו להיות מסוכן. אתה יכול לחשוב על משהו אחר לעשות בפעם הבאה שמישהו לוקח את הצעצוע שלך במקום להכות?"

ילד: "לקרוא למישהו מבוגר?"

אתם: "זהו רעיון מעולה. אחרי פסק הזמן שלך בחדר, נחשוב ביחד על עוד כמה דברים שתוכל לעשות כאשר אתה מתרגז, כדי שלא תכה".

הדבר החשוב ביותר במקרים מסוג זה הוא לעקוב (אל תוותרו על פסק הזמן רק בגלל שהילד שלכם נראה אומלל וזו הייתה אשמתו של חיים) ולתת לילד שלכם לדעת שאתם כאן כדי לעזור לו ללמוד כיצד לנהל סכסוך כיאות.

איך זה עובד? הורות סמכותית מטפחת עצמאות, מלמדת ילדים כיצד להיות אחראים ולקבל החלטות טובות בעצמם. כללים עקביים גם יעזרו לילדים לדעת למה לצפות ויבטיחו שהם לא יהיו חרדים או מבולבלים לגבי מי אחראי. (זה אתם, כמובן.)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר