תיראו מופתעים

בית המשפט העליון ביטל את הדחת השופטת מ'פרשת המסרונים'

רונית פוזננסקי-כץ יכולה לחייך: בג"ץ ביטל את ההחלטה להדיח אותה מכס השיפוט בשל הפרשה בה נחשף כי תיאמה עם נציג התביעה את משך הארכות המעצר לנחקרים ב'תיק 4000' (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
השופטת רונית פוזננסקי-כץ (צילום: אתר בתי המשפט)

שופטי בית המשפט העליון קיבלו היום (חמישי) חלקית את ערעורה של השופטת רונית פוזננסקי-כץ, שהודחה מתפקידה לפני מספר חודשים, וקבעו כי היא תשוב לכהן כשופטת החל מ-22 במרס הקרוב.

כזכור, ההתכתבות בין פוזננסקי-כץ לתובע של הרשות לניירות ערך עו"ד ערן שחם-שביט, שנחשפה ב'חדשות עשר', הוכיחה כי הוא עדכן אותה בדבר דרישות הרשות במעמד הארכת המעצר, והנחה אותה כיצד להגיב באולם בית המשפט.

הוא כתב לה: "לפחות הבשורות הנחמדות, שאור ועמיקם (אלוביץ') ישתחררו מחר. תיראי מופתעת"..., ופוזננסקי-כץ ענתה לו: "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת".

ההודעות הללו עסקו בהארכת מעצרן של מנכל"ית בזק סטלה הנדלר ורעייתו של בעלי בזק שאול אלוביץ', איריס, שנעצרו במהלך חקירת 'תיק 4000'.

"סטלה ואיריס - נבקש מחר ימים ספורים", תיאם איתה עו"ד שחם-שביט. "יבקשו שלושה ימים, ואת בהחלט, אבל בהחלט, יכולה לתת יומיים"... השופטת השיבה לו מיד: "אתה ממשיך לגלות לי הכול, ואני איאלץ להיראות ממש ממש מופתעת"...

נתניהו על ההתנהלות בתיק 4000: "טירוף מערכות" (צילום ארכיון: מתוך פייסבוק)

בעקבות חשיפת המסרונים הללו, קבע נציב תלונות הציבור על השופטים השופט אליעזר ריבלין, כי פוזננסקי-כץ תועמד לדין משמעתי, ופתח בחקירה.

בהמשך, בית הדין המשמעתי, בראשות נשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר גרוניס, קבע שיש להדיח את השופטת מתפקידה, וזו עתרה לבג"ץ נגד החלטה זו. שרת המשפטים איילת שקד תמכה בדרישה להקל בעונשה, ואמרה לבג"ץ כי לדעתה העונש ההולם לעבירה הוא השעיה לשנה ללא שכר, וכן הרחקה מתיקים פליליים למשך שנתיים.

אחד המסרונים המקוממים (צילום: באדיבות 'חדשות עשר')

כעת כאמור מאמצים שופטי בית המשפט העליון את עמדתה של שקד, וקובעים כי על פוזננסקי-כץ להשיב את השכר המופחת שניתן לה מאז הושעתה לראשונה, ב-22 במרס האחרון, לצאת לחל"ת (חופשה ללא תשלום) עד ל-22 במרס הקרוב - שאז היא תשוב לכהן כשופטת. בנוסף, פוזננסקי-כץ לא תשב בתיקים פליליים למשך כשנתיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר