תרפיה במוזיקה: מה זה בדיוק ואיך היא יכולה לעזור לכם?

תרפיה במוזיקה היא דרך מצוינת להתמודד עם בעיות בבריאות הנפש, בין אם מדובר בהתגברות על המשוכות בהן אתם נתקלים או לפתור קשיים יומיומיים באמצעותה (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

מוזיקה היא אחת היצירות המדהימות ביותר שיש לגזע האנושי, וניתן להבין אותה בכל השפות והתרבויות ללא בעיה. גם אם המילים זרות ושונות לנו, אנו עדיין יכולים לחוש את הרגש מאחוריהן, וזה מה שהופך את המוזיקה לכלי רב עוצמה.

תרפיה במוזיקה היא דרך מצוינת להתמודד עם בריאות נפש לקויה, בין אם מדובר בהתגברות על המשוכות בהן אתם נתקלים או לפתור קשיים יומיומיים באמצעותה. בנוסף, אין זו חוויה מפחידה, וניתן לבחור בטיפול של אחד על אחד במקום בקבוצה.

מהי תרפיה במוזיקה?

זהו סוג של טיפול אקספרסיבי הפועל לשיפור הבריאות הגופנית והנפשית באמצעות ביטוי רגשי. הוא יאפשר לכם ליצור מוזיקה עם המטפל או עם הקבוצה שלכם, כך שתקבלו את החופש להיות יצירתיים כפי שאתם רוצים ולהביע את הרגשות שאתם חפצים לשלוט עליהם. מדובר בפתרון נהדר להקלת מתח וחרדה, כמו גם כעס שנצבר לאורך זמן.

ישנה גם אפשרות לשבת ולהקשיב למוזיקה בסביבה רגועה, ובצורה זו, תוכלו לשוחח עם המטפל על הרגשות שאתם חווים וכיצד המוזיקה גורמת לכם להרגיש. תוכלו גם לצייר בזמן שאתם מקשיבים או לקחת חלק בפעילויות יצירתיות אחרות שגורמים לכם להרגיש טוב.

אל חשש, אם תבחרו ליצור מוזיקה משלכם, אינכם נדרשים לדעת כיצד לנגן באופן מקצועי. יש המון כלי נגינה בסיסיים הזמינים לשימוש, כמו מצלתיים או מקלות מעץ - כל אלה טובים באותה מידה ועוזרים בביטוי.

איך היא יכולה לעזור לכם?

טיפול במוזיקה יכול לשפר את בריאות הנפש שלכם באופן שילמד אתכם איך להביע את עצמכם בצורה טובה ויעילה יותר, ייתן לכם את הביטחון ואת היכולת לתקשר בבירור. הוא נהדר לבניית הערכה עצמית, כמו גם לחשוף רגשות שלא הייתם מסוגלים להתמודד איתם, או ננעלו בליבכם לחלוטין.

החשיבות של התמודדות ודיבור על טראומות העבר ועל רגשות שעלולים להיות חבויים, גבוהה מאד. כך תוכלו להתגבר על בעיות מנטליות שיש לכם, כמו גם ללמוד כיצד לטפל בהן בצורה בריאה יותר.

טיפול במוזיקה יכול ללמד אתכם איך לווסת את מצב הרוח שלכם, כך שתוכלו לשלוט בעצמכם וללמוד איך להתמודד עם רגשות פתאומיים ודחפים המתעוררים. ככל שהזמן יעבור, אתם תשתפרו בתהליך ותהיו מסוגלים לשלוט בהם במהירות וביעילות. בנוסף, המוזיקה תשאיר אתכם רגועים להפליא ונינוחים, ותאפשר לכם ליהנות מסביבה שלווה באמת שתרגיע את המחשבות המציקות שיש לכם.

מקור: דיילי מיינד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר