מיהו 'יו"ר הוועדה'...

היריבות ב'יהדות התורה' נמשכת - בעיתונים

ככל שהבחירות הארציות מתקרבות, כך מתרבות הצהרות האחדות בין חלקיה השונים של יהדות התורה - אך סקירה מרתקת מגלה את הניואנסים והצנזורים בביטאונים המפלגתיים (ברנז'ה)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום מסך)

חברי הכנסת של יהדות התורה מרבים להצהיר על אחדות וריצה משותפת, לקראת הבחירות המתקרבות, אולם בדיקת 'כיכר השבת' מגלה כי ביטאוני הסיעות השונות המרכיבות את המפלגה מצנזרים האחד את נציגי השני, או מתעלמים, כך שהיריבות ניכרת ונמשכת.

כזכור, סגן השר יעקב ליצמן (אגודת ישראל) אמר בתחילת השבוע בישיבת מרכז תנועתו להיערכות לבחירות: "שמנו את הבחירות המקומיות מאחורינו; מתקדמים לעבר הבחירות הארציות ונצליח".

ח"כ משה גפני אמר בתחילת השבוע דברים דומים: "ישבתי עם ליצמן. שנינו רוצים את השלום, ומוטב שנעשה את זה מהר".

אך 'כיכר השבת' יצא כאמור לבדוק עד כמה התבטאויות הח"כים עומדות במבחן המציאות, בשלושת היומונים המפלגתיים של יהדות התורה, 'המודיע' ביטאון הסיעה המרכזית (גור) באגודת ישראל, 'יתד נאמן' ביטאון דגל התורה ו'המבשר' ביטאון שלומי אמונים.

מעיון קל בעיתוני התקופה האחרונה עולה, כי היריבות שהחלה בתקופת הבחירות לרשויות המקומיות נמשכת וניכרת, ואכן גורמים ב'המודיע' וב'המבשר' מאשרים ל'כיכר השבת' כי מאז הבחירות לא נכנסו תמונות של גדולי הדור הליטאים לעיתון, גם לא במודעות פרסום מטעם ארגוני הצדקה השונים. בעיתונים מאשרים שזו הוראה מגבוה, אך מסרבים להסביר את הסיבה לכך.

אישור 'חוק הגמ"חים' (צילום: דוברות וועדת הכספים. תמונה: פלאש 90)

עם זאת, נדמה כי בכל הקשור לפילוג, ב'המבשר' מחמירים יותר, ומצנזרים באופן בולט מהכתבות בעיתון את חברי הכנסת של דגל התורה משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, מאז הבחירות לרשויות.

עיון בעיתונים מוכיח זאת מעל כל ספק, ודוגמה לכך ניתן לראות היום (שלישי) בידיעה המתפרסמת ב'המודיע' על 'חוק הגמ"חים': כזכור אתמול (שני) יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני הודה לליצמן על הגיבוי שהעניק לו בהעברת החוק לטובת הגמ"חים, ובהמשך לכך ב'המודיע' הרבו היום בשבחים לגפני.

הדיווח התמוה ב'המבשר' (צילום מסך)

לעומת זאת ב'המבשר' הידיעה המתפרסמת תמוהה למדי, כששמו של יו"ר וועדת הכספים לא מופיע בה ומצונזר בצורה בולטת. בידיעה נכתב רק כי "יו"ר הוועדה שקידם את החוק לאורך כל תקופת חקיקתו מסר כי הוא 'מודה לרב ליצמן על הגיבוי שנתן לי לענין החוק הזה'. שנינו מאוד מתחבטים בשאלה הזו".

מי הוא יו"ר הוועדה? לקוראי 'המבשר' נותר רק להפעיל את זיכרונם או לנחש...

גם ב'יתד נאמן' לא תמצאו יותר מדי קרדיטים לחברי הכנסת של אגודת ישראל, ושמו של סגן השר מאיר פרוש לא הוזכר לאחרונה במיקום בולט.

אך בכך לא די: לא נזקקנו לזכוכית מגדלת כדי לגלות ש'יתד' בחר היום להתעלם לחלוטין מפטירתו של הגרא"מ קניג זצ"ל, רב חסידי ברסלב בצפת. בעוד בכל הביטאונים האחרים מופיעה על כך ידיעה בעמוד הראשון, עם סיקור על הלוויה שהתקיימה בצהרי יום שני, ביתד נאמן הפטירה כאמור כלל אינה מוזכרת. הביטאון הליטאי עדיין יכול לתקן זאת - מחר...

בעיון בעמוד 3 של 'יתד' מצאנו את מודעת הבחירות הראשונה לקראת בחירות 2019 לכנסת. ב'הודעה החשובה' נכתב: "הבחירות לכנסת אמורות להתקיים בעז"ה ביום שלישי ד' ניסן תשע"ט. בעלי זכות בחירה הנוסעים לחו"ל בתקופה זו, או לחוג את חג הפסח מתבקשים להתאים את תאריך הנסיעה על מנת שיוכלו לשהות בארץ ביום הבחירות". בתחתית המודעה נכתב כי "כל קול קובע".

לא ברור מה ניתן ללמוד מכך, אבל המודעה מתפרסמת תחת הלוגו של דגל התורה בלבד, ולא של יהדות התורה המאוחדת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר