פסק מיוחד

בית הדין התיר לבעל מסורב גט לשאת אישה שניה

למרות חוק הביגמיה וחרם דרבנו גרשום החליט בית הדין הרבני בתל אביב להתיר לבעל מסורב גט לשאת אישה שניה, לאחר שאשתו הראשונה ברחה לחו"ל ונעלמה שם (אקטואליה)

אילוסטרציה (צילום: שלומי כהן)

למרות חוק הביגמיה וחרם דרבנו גרשום החליט בית הדין הרבני בתל אביב להתיר לבעל מסורב גט לשאת אישה שניה לאור הנסיבות המיוחדות של המקרה.

המדובר בבני זוג שנישאו לפני כשמונה שנים. כחצי שנה לאחר החתונה עבר הבעל תאונת דרכים קשה בה הוא נפצע אנושות. הוא אושפז, עבר שיקום של שנים רבות וכיום הוא נמצא בשלב שיקומי סופי לקראת חזרה לשגרה.

מספר חודשים לאחר הפציעה טסה האישה עם התינוק שנולד לביקור משפחתי בן עשרה ימים בצרפת. מאז חלפו שבע שנים ועד היום היא לא חזרה לישראל עם בנה.

הבעל פנה לבית המשפט ודרש להחזיר את בנו הקטין לישראל מכוח אמנת האג. בית המשפט קבע כי העברת הקטין לצרפת על פי אמנת האג נחשבת כמעשה חטיפה והורה להחזיר את הקטין לישראל לאלתר. האישה ערערה לבית המשפט העליון שדחה את ערעורה על הסף.

על סמך זה, קבע בית המשפט לענייני משפחה משמורת משותפת על הקטין לשני ההורים. אף על פי כן, נשארה האישה בצרפת וסירבה לממש את פסק הדין. בשלב מסוים היא עברה למדינה שלישית שאין לה הסכם הסגרה עם ישראל ואינה חתומה על אמנת האג.

הבעל פנה לבית הדין הרבני האזורי בתל אביב בתביעה לגירושין. האישה לא הגיבה, פיטרה את פרקליטיה ומאז נעלמו עקבותיה גם בצרפת.

אב בית הדין הרבני בתל אביב הרב צבי בן יעקב פנה לבית הדין הרבני בפאריס, ובית הדין בצרפת הצליח לאתר את אבי האישה. דייני פאריס ניסו לנהל עמו משא ומתן לגירושין, אבל המגעים לא עלו יפה ולא הניבו תוצאות. לדברי אבי האישהף היא היגרה למדינה שאינה חתומה על אמנת האג ואין לה הסכמי הסגרה עם מדינת ישראל.

בנסיבות מיוחדות אלה שקלו הדיינים, אב בית הדין הרב צבי בן יעקב והדיינים הרב יצחק הדאיה והרב משה בצרי, את הסוגיה בכובד ראש ולאחר שסקרו לעומק את ההיסטוריה המשפטית והחוקית בנושא החליטו: "לאור העובדה כי הצדדים פרודים כבר שש שנים ומקומה של האישה אינו ידוע והיא מתחבאת מאימת החוק, בית הדין סבור שיש לחייב את האישה לקבל גט פיטורין כדת משה וישראל.

"הואיל ואין אפשרות בשלב זה לסדר גט פיטורין, יש להתיר לבעל את חרם דרבנו גרשום, ויש ליתן היתר נישואין לבעל. זאת לאחר השלשת (-הפקדת) גט והיתר מאה רבנים ולאחר אישור של נשיא בית הדין הרבני הגדול הרב דוד לאו. על החתום אב"ד הרב צבי בן יעקב, הרב יצחק הדאיה והרב משה בצרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר