"אין גזירת גיוס בנות"

ההקלטה נגד "המועצת" שמסעירה את "הפלג הירושלמי"

אחד מאנשי "הוועדה להצלת עולם התורה", הסביר בראיון כי אין גזירת גיוס בנות - וחשף חילוקי דעות פנימיים. הדברים הביאו לחשיפת הקלטה ישנה מדבריו נגד 'מועצת הפלג' והסערה התעצמה (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מועצת 'הפלג', ארכיון (באדיבות המצלם)

מחלוקת קשה ב'פלג הירושלמי' סביב סוגיית גיוס בנות: לאחר שבחודשים האחרונים המשטרה הצבאית עצרה מספר בנות חרדיות שלא הסדירו את מעמדן בהליך פרוצדורלי של הצהרת דת, התגלו חילוקי דעות קשים ב'פלג הירושלמי' סביב הסוגיה. המחלוקת הפנימית בעניין הזה, חשפה מחלוקת רחבה יותר.

בימים האחרונים התראיין אחד מאנשי 'הוועדה להצלת עולם התורה' בקו פנימי של 'הפלג', והסביר כי כל גזירת גיוס בנות וכל הבנות שנעצרו - היה זה באשמתן בלבד משום שלא הסדירו את מעמדן החוקי והתרשלו בכך. לדבריו, אין כל שינוי בעמדת צה"ל בנושא הרגיש.

ברקע לדבריו, קיים חשש כי מאבק על גזירה שלא קיימת - על גיוס בנות - יפגע במאבק המרכזי נגד חוק הגיוס של תלמידי הישיבות, ששם הגזירה קיימת לדעת כל אנשי 'הפלג'.

הדברים עוררו סערה בחלק הקיצוני יותר של 'הפלג', ובקו פנימי החלו לתקוף חזיתית ובריש גלי את אותו דובר, וחשפו בין ההיתר הקלטה שלו מדבר סרה בגוף הרוחני שהוקם לאחר פטירתו של המנהיג הרוחני הבלתי מעורער של 'הפלג הירושלמי', הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל - ובשמו: "מועצת גדולי עולם התורה".

הגר"ש אוירבך זצ"ל (צילום: שלומי כהן - פלאש 90)

מדובר בדברים שנאמרו על ידו לפני מספר חודשים במהלך שיחה שקיים, כאשר באותה שיחה נתן דרור ללשונו על חברי המועצת של הפלג. כעת, לאחר העימות ההשקפתי סביב סוגיית גיוס בנות, הופצו הדברים.

בין היתר הוא התבטא בזלזול כלפי 'המועצת' ואמר: "אנשים אומרים יש מועצת, מה זה מועצת? תיקח שם אחד אחד... תראה מה זה מועצת. אנשים שלא עשו כלום, פתאום כל כך פעילים, וואו... הם רוצים להרוס את כל מה שהוא (הגר"ש אוירבך זצ"ל. א"ר) בנה, הכל".

פרסום ההקלטה גרם למבוכה רבה ב'פלג הירושלמי' וכעת ישנה דרישה של תלמידי ראשי הישיבות במועצת להדיח את האיש מתפקידו, אך ספק אם יעמדו על כך, בגלל החשש לגרום נזק לציבור שלם.

"לא יתכן שאדם שמדבר סרה על גדולי הדור ימשיך לכהן בתפקידו. הוא התבטא כי הם לא עשו כלום בחייהם, כנראה שיובל שנים של הרבצת תורה זה כלום לעומת הראיונות המוצלחים שלו ברדיו", אמר אחד הגורמים המקורבים לחברי המועצת.

לדבריו, "אפשר לדונו לכף זכות מאחר וההקלטה הזו היתה מיד אחרי פטירת המנהיג ר' שמואל זצוק"ל ותחת ההלם נאמרו דברים והלואי ששינה את דעתו מאז".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר