מכורים לקפה?

5 עובדות חשובות שכדאי לדעת על קפאין

אם אתם אוהדים של קפה ופשוט לא יכולים לדמיין את היום שלכם מתחיל בלי כוס של המשקה המהביל והריחני הזה, ברוכים הבאים למועדון! הנה חמש עובדות שאתם צריכים לדעת על קפאין (בריאות)

(צילום: Toa Heftiba on Unsplash)

גם אלו שבינינו שאינם חובבים גדולים של המשקה הפופולרי הזה, חוטאים בכוס או שתיים מדי פעם כדי להקפיץ אנרגיות בימים רדומים. אז הנה 5 עובדות חשובות שכדאי לדעת על קפאין:

קפאין לא משפיע על כולם באותה דרך

למרות שזה נשמע קצת מוזר, האמת היא כי גוף האדם צפוי לעבד קפאין בדרך אחרת על בסיס מגדר והרגלי חיים. באופן כללי, נשים מעבדות קפאין מהר יותר מאשר גברים, בעוד מעשנים מעבדים במהירות כפולה מאלו שאינם מעשנים. מעבר לכך, אנשים שאינם צורכים קפאין באופן קבוע, לעתים קרובות, יותר רגישים להשפעות שלו מאשר אלו שלא.

השפעת הקפאין מתחילה לעבוד בתוך דקות ספורות

עוד דבר חשוב לגבי קפאין הוא העובדה שהשפעתו מתחילה לעבוד בתוך דקות מהלגימה. אומרים כי הוא מגביר את הערנות בתוך כ-10 דקות, בעוד שהוא מגיע לשיאו במחזור הדם בתוך כ-30 עד 60 דקות. עליכם גם לדעת כי הגוף יחסל חצי ממנו בתוך 3 עד 5 שעות ואילו שאר הקפאין יישאר בגוף שלכם במשך 8 עד 14 שעות.

בדרך כלל יש קפאין בקפה נטול

למרות שרוב האנשים לא מודעים לכך, כדאי שתדעו כי רוב הקפה שמוגדר כקפה נטול קפאין עדיין מכיל קפאין. בואו נשווה כוס גנרית של קפה רגיל וספל קפה נטול קפאין: כוס קפה רגילה מכילה בדרך כלל בין 95 ל-200 מ"ג קפאין, ואילו בכוס קפה נטול קפאין יש בין 8 ל-14 מ"ג. זה לא כל כך הרבה, אבל זה לא לגמרי נטול קפאין.

מנת יתר של קפאין יכולה להיות קטלנית

כן, זה בהחלט נשמע מפחיד, אבל האמת היא שמנת יתר של קפאין יכולה להיות קטלנית. אנו יכולים לומר כי מינון קטלני של קפאין לאדם הוא סביב 150-200 מ"ג לכל קילוגרם של משקל גוף, המהווה כ-100 כוסות קפה ב-4 שעות. זה לא קורה לעתים קרובות, אבל בעבר דווחו מקרים של מנת יתר של קפאין.

במשקאות אנרגיה יש כמות קפאין פחותה מקפה

במשקאות אנרגיה בדרך כלל אין כמות של קפאין כמו כוס קבועה של קפה שחור. לדוגמה, פחית של "רד בול" אדום מכילה בין 76 ל-80 מ"ג קפאין, ואילו כוס של קפה מכילה בין 95 ל-200 מ"ג. אז, אם אתם מחפשים עוד בוסט של אנרגיה, פשוט לכו על כוס קפה במקום לשתות משקה אנרגיה ותקבלו בדיוק מה שאתם צריכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר