"לא רואים ממטר"

תחזית: 'בעוד עשור, הערים עפולה, קרית גת וערד - חרדיות'

ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן מצהיר בראיון, כי השכונות פסגת זאב וקרית יובל בי-ם - כמו גם בית שמש הוותיקה והערים עפולה, קרית גת וערד - יהפכו את פניהן ויישאו אופי חרדי מושלם (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חרדים וחילונים בבית שמש (צילום ארכיון: פלאש 90)

"אני מנבא, שאם לא יתפסו מיד ויעשו סדר עם המגזר החרדי תוך 10 שנים רוב המדינה תהיה בבעיה של התחברות, כי החרדים לא רואים ממטר - צריכים לקנות דירות", כך אומר היום (ראשון) ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן.

בשיחה מיוחדת ל'גלובס', בה נטלו חלק גם ראשי הערים בני ברק, אלעד ועמנואל, פירט גוטרמן: "עוד 10 שנים קרית יובל תהיה חרדית, נווה יעקב ופסגת זאב יהיו חרדים, עפולה חרדית, קרית גת חרדית, ערד חרדית. גם בית שמש הוותיקה, וחלקים מאשדוד יתחרדו".

יעקב גוטרמן (צילום ארכיון: עוזי ברק)

ומה המדינה יכולה לעשות אם היא מעוניינת למנוע חיכוכים עתידיים? לדברי גוטרמן, "הפתרון הוא דבר ראשון לחזק את הערים הקיימות, לגרום להם שיתחילו לבנות, וירצו לבנות, ולעזור להם גם לבנות. ודבר שני גם אם מחליטים שהולכים לאזורים חילוניים, אז לבנות רובעים גדולים בתוך הערים החילוניות".

אמרת שלא צריך יותר ערים חרדיות, וגם סיפרת שהציבור שלכם מגיע לערים שהן לא חרדיות. אבל תראה מה קורה בערד או בית שמש. יש מאבקים רציניים סביב הנושא של התחרדות - נשאל ראש עיריית מודיעין עילית ע"י הכתב גיא ליברמן.

בתשובה, אמר גוטרמן: "הציבור החילוני לא רוצה להקים ערים חרדיות, אז נוסעים לערים אחרות. הציבור שלנו מגיע לכל מיני מקומות בצורה לא יזומה ומתחיל לקנות דירות בתוך בניינים של ציבור חילוני. מה אתה מצפה, שהם יחיו בכלובים? אם הם באים לשם הם צריכים בתי כנסת, הם צריכים בתי ספר, הם צריכים גני ילדים, וזה יוצר חיבור לא כל כך נעים ונחמד"...

חרדים בחוצות עפולה, בהכנסת ספר תורה (צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)

לגבי בית שמש, בה כזכור הודח לאחרונה ראש העיר החרדי, הסביר ר"ע מודיעין עילית: גוטרמן: "האלטרנטיבה היום לציבור החרדי זה בית שמש הישנה, מדברים על בית שמש החדשה, היא כן תבנה שם, לא תאשר שם, אבל את הציבור החרדי לא מעניין כבר החדשה - החדשה נורא יקרה, מה שמעניין היום את הציבור זה בית שמש הוותיקה. החילונים בורחים משם, והחרדים באים לשם לכל דירה שמתפנה, ומוכרים את זה בזול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר