מה נשים רוצות? שתהיו הסלע שלהן. אז איך תעשו את זה?

לא מעט דברים השתנו בעניין תפקידי המגדר המסורתיים בעידן המודרני, אך עדיין רוב הנשים רוצות שהבעל שלהן יהיה הסלע במערכת היחסים. אבל מה בדיוק כרוך בלהיות סלע? (MEN)

(צילום: שאטרסטוק)

חלק יטענו כי להיות סלע = להיות שליו כאשר החיים מתחילים להיות סוערים, לא לתת לרגשות להשפיע על התנהלות מחושבת, להיות שם בשביל האישה והילדים בכל מצב ועוד ועוד.

אך מה אומר באמת להיות הסלע של המשפחה? בואו נלמד.

1. להיות מקלט של בטיחות. לפעמים אישה רוצה פשוט לבכות. כשהיא עושה את זה, השתדלו לא להסתכל עליה בצורה מוזרה ולומר, "מה קרה לך? הגזמת!". אל תאמרו לה שתנהלו שיחה בשעות הערב. עליכם להיות זמינים באופן מיידי לנחם ולעודד אותה.

אתם צריכים להיות מבצר של רוגע, כוח והבנה. היא צריכה להרגיש בטוחה לגמרי, כאילו שום דבר בעולם לא יכול להזיק לה או לפגוע בה. תנו לאישה שלכם לדעת כי זה בסדר לתת דרור לרגשות שלה והעניקו לה את תשומת הלב שלכם. כנ"ל לגבי הילדים; כאשר הם נפגעים והם זקוקים לכם, עשו מאמץ להיות זמינים מיד.

2. לפענח בעיות. לעתים קרובות אישה מרגישה מוצפת בגלל בעיה שיש לה. התפקיד שלכם הוא לאט לאט להבין מהי. אל תשלפו לה את הפתרון מהשרוול מיד בהתחלה. במקום זאת, שאלו אותה שאלות לגבי הסיבה שבגינה היא מרגישה עצובה. היו מעוניינים וקשובים למה שיש לה לומר. שאלו שאלות מעקב ותנו לה לשפוך ולהסביר את דאגותיה.

זה נכון שאתם לא צריכים להציע פתרון מיידי, אבל אתם כן רוצים לפתור את הבעיה ולאפשר לאשה שלכם לדבר על מה שמפריע לה. בשלב זה שאלו אותה ישירות, "האם זו בעיה שאת רוצה לעזור לי בפתרון שלה או שאת רק רוצה לפרוק?"

אם זו בעיה שקרתה בעבר, אז הנה הדרך שלכם כבעלים לסייע לה: הכינו תוכנית פעולה ספציפית שתעזור לרעייתכם להתמודד עם הבעיה. לדוגמה, נניח שהיא מבכה את העובדה שיש לה עבודה מורכבת שהיא צריכה להגיש בלימודים ועוד לא מעט דברים אחרים שדורשים טיפול גם כן.

תאמרו, "בסדר, הנה מה שנעשה. אני אשטוף את הכלים, אקח את החבילות האלה לסניף הדואר ואתדלק את האוטו שלך. כל מה שאת צריכה לדאוג לגביו זה המטלה שעלייך להגיש. את תתמקדי בכך; אני אדאג לכל השאר".

כאשר היא סובלת מסוג מסוים של מחלה, חקרו עליה ברשת ורשמו לפניכם מספר שמות של תרופות שהיא יכולה לנסות ולבדוק אם הן מקלות על כאביה. אם היא מתקשה לקבל החלטה, שבו איתה והביאו תרשים מקצועני.

3. אף פעם לא להגיד: "אל תדאגי". היא כבר מודאגת מזה בכל מקרה. לומר לה לא לדאוג רק מבטל את הרגשות שלה ולכן נוטה לגרום לה לכעוס. במקום זאת, תמיד אמרו, "אני אטפל בזה".

4. לעכב את האבל שלכם. כאשר משהו טרגי קורה שמשפיע על המשפחה שלכם, היו עמוד התווך של הבית במהלך המשבר. אם האישה לא מרגישה שהיא מסוגלת לקום מהמיטה כדי לבשל, לנקות או לדבר עם אנשים ולחזור לאלה שחיפשו אותה בטלפון, עשו את זה בשבילה.

עכשיו, כמה מכם ודאי יטענו כי שמירה על הרגשות שלכם אצורים בפנים היא לא בריאה. אבל הרעיון הוא לא לדכא אותם ללא הגבלת זמן. במקום זאת, הבינו את הקוד הישן של גבריות: נשים וילדים הם במקום ראשון. אתם נותנים להם להתאבל בזמן ההלם הראשוני של הדברים. ואז, כאשר הם מרגישים טוב יותר, זה התור שלכם להתאבל.

5. להביע רגשות בצורה בוגרת ובריאה. להיות סלע לא אומר שעליכם לדכא את הרגשות שפוקדים אתכם. שמירה עליהם נעולים בבקבוקים אולי נראה לכם כפעולה יותר גברית ומתחשבת, אבל במקום להוסיף יציבות למערכת יחסים, זה רק יצור סדקים עדינים שבסופו של דבר יתפתחו לקרע אמיתי.

בחברות עתיקות גברים היו שומרים כדי להגן על משפחותיהם מלהיאכל, להחטף על ידי שבטים מתחרים ועוד סכנות אחרות. הם סיפקו מרחב של בטיחות שבו יכלו בני משפחתם לשחרר את הלחץ בידיעה שאב המשפחה משגיח עליהם והם יהיו בטוחים. להיות הסלע פירושו להיות המגונן, השומר, הספק.

היום יקיריכם מסתמכים עליכם שתספקו להם מרחב בטוח שבו הם יוכלו להרשות לעצמם להישען על השומר שלהם מבחינה רגשית ופיזית. הם יודעים שהם יכולים להישבר נפשית ואתם עדיין תהיו שם חזקים ואיתנים. הם יודעים שאתם תקומו באישון ליל עם מקל של מטאטא כדי לבדוק מהו הרעש שהם שמעו מכיוון החצר. להיות סלע פירושו לספק מקום שבו הם יכולים למצוא אהדה, הבנה, בטיחות רגשית, בטיחות פיזית וקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר