אלו ההנחיות

ההיערכות הירושלמית לשלג - שעשוי להיערם

על פי התחזית המטאורולוגית הרשמית, בעוד יומיים בשעות הערב צפויה ירושלים להתכסות לבן, לאחר ששלג יחל לרדת - ואף להיערם לגובה מספר סנטימטרים • כך תיערכו (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שלג בירושלים (צילום ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

בירושלים נערכים לאפשרות שיירד שלג ירד ביום רביעי בערב, לאור העובדה שלפי תחזית מזג האוויר הוא צפוי להיערם לגובה של כמה סנטימטרים.

העירייה מודיעה היום (שני), כי היא תפעיל לא פחות מ-150 מפלסות שלג, טרקטורים, מפזרות מלח וכלים הנדסיים, על פי הצורך, וכי היא הצטיידה גם ב-250 טונות מלח לפיזור וטיפול בשלג - כל זה לשם פילוס צירי התנועה הראשיים.

התושבים מתבקשים במידה ואכן יירד שלג, שלא לנהוג ברכבים פרטיים, להישמע להנחיות הרלוונטיות לנסיעה בצירי הכבישים בתוך העיר ומחוצה לה, זאת שכדי עבודת הפילוס בצירים הראשיים תוכל להתבצע, לטובת תנועה חופשית של כוחות החירום וההצלה.

מטה החירום העירוני משלים את היערכותו למזג אויר סוער ומציין כי ייתכנו שיבושים ברחבי העיר, וכי במידת הצורך יופעל באתר עיריית ירושלים "אתר שלג", בו התושבים יוכלו לקבל מידע מעודכן מכלל הגורמים בעיר על מצב הצירים בעיר, מערכת החינוך, החשמל, התחבורה הציבורית ועוד.

"יש להצטייד בתאורת חירום וערכות לחימום", מתריע כבר עכשיו מטה החירום, "וחשוב לחזק אנטנות, דודי שמש וחפצים אחרים על הגגות ובמרפסות".

כמו כן, "מומלץ לבדוק את תקינות מערכת החימום, בעיקר אלו המחייבות אוורור; לוודא איטום גגות ופתחים (חלונות ותריסים); לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות; לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה או לעוף כגון עציצים/אדניות, ריהוט ושלטים; להימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים".

שלג 'אמיתי': החרמון, בשבוע שעבר (צילום: שמעון פריינטה)

עוד מתבקשים התושבים ובעלי העסקים: "לשמור על הניקיון; להקפיד לא להשליך קרטונים ושקיות זבל מחוץ לפחי האשפה, מחשש שיסתמו את פתחי הניקוז; יש לגזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים ולפנות את הגזם באופן מוסדר; לבדוק בטיחות מערכות חשמל".

מנהל החינוך נערך אף הוא, והוא יקיים הערכות מצב בדבר קיום או אי קיום לימודים במהלך השלג ולאחריו. הודעה על הלימודים תתקבל בהתאם להערכות מצב, ויש להתעדכן לגביה בכלי התקשורת ובאתר העירוני, מפאת האחריות לשמירה על ביטחונם של הילדים.

גם אגף הרווחה ושרותי בריאות הציבור יתנו מענה לפניות התושבים, ויטפלו בדרי רחוב, באוכלוסייה מוגבלת ובקשישים.

לדברי ראש העיר משה ליאון, "עיריית ירושלים משלימה את היערכותה לקראת האפשרות לשלג, אגף הרווחה, אגף שפ"ע והשירות הוטרינרי ערוכים לטפל בכל תרחיש".

"לצד החגיגה שאנחנו מקווים שתהיה", הוסיף ליאון, "השלג מחייב גם היערכות אישית של התושבים שנדרשים לנהוג בשיקול דעת ובאחריות ולהישמע להנחיות העירייה וגורמי הביטחון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר