המאבק על השבת

ליצמן: "נפעל נגד בניית גשר יהודית בשבת"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, אמר ל'המודיע' כי יילחם בכל דרך נגד תכנית חברת 'נתיבי ישראל' לבצע את העבודות לבניית הגשר בלילי וימי השבת במשך שש שבתות רצופות (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מצהיר: "נפעל בכל דרך למנוע את בניית גשר יהודית בשבת. על חברת 'נתיבי ישראל' להפנים שיום שבת קודש הינו יום המנוחה היהודי ולא יום השיפוצים"

כפי שפורסם אמש (שני) ב'כיכר השבת' חברת נתיבי איילון מבקשים אישור לבצע עבודות בשש השבתות הקרובות לצורך הקמת 'גשר יהודית'.

'גשר יהודית' הוא גשר להולכי רגל ורוכבי אופניים, האמור להינטות מעל נתיבי איילון מרחוב יהודית שבשכונת מונטיפיורי, שממזרח, אל שכונת בצרון שבמערב.

שר העבודה והרווחה חיים כץ, מסרב להעניק 'היתר' עבודה בשבת לתכנית, ודורש להציג לפניו חלופות שלא יבוצעו תוך חילול שבת.

הבוקר (שלישי), עיתון 'המודיע' מדווח על "מזימה חמורה לבצע את עבודות הקמת 'גשר יהודית' בתל אביב, דוקא בלילי וימי השבתות, במשך שש שבתות. מדובר בתוכנית חילול שבת שנבלמה ועתה, חוזרים להעלותה לביצוע, תוך התעקשות לעשות את העבודות דוקא בשבתות".

לפני כחמשה חודשים, פרסמה עיריית תל אביב-יפו הודעה באמצעות חברת 'נתיבי איילון' על הקמת 'גשר יהודית' וסגירת ציר נתיבי איילון לתנועה במהלך שש שבתות, לצורך עבודות אלו.

"בימים אלה, פנתה 'נתיבי איילון' אל הרכבת, וביקשה לתאם את חילולי השבת שהיא מתכננת לשש שבתות, כדי להניף את הקורות להקמת הגשר - עם עבודות חילולי שבת של הרכבת עצמה, בחישמול הרכבת בפרוזדור איילון"

סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן אמר ל'המודיע' כי "אין כל צורך לבנות את 'גשר יהודית' דווקא בשבת ואנו נפעל בכל דרך למנוע זאת. על חברת 'נתיבי ישראל' להפנים שיום שבת קודש הינו יום המנוחה היהודי ולא יום השיפוצים הלאומי. הנציגות החרדית לא תאפשר חילול שבת בפרהסיה, במסווה עבודות תשתית דחופות ותיקוני כבישים ורכבות. יש למצוא פתרון מעשי להתקנת גשרים וכבישים שלא על חשבון חילולי שבת, והוכחנו שזה אפשרי". אמר ליצמן.

העיתון 'המודיע' מציין כי "ועדת הרבנים למען קדושת השבת, החליטה לפנות אל גדולי ישראל כדי לבחון איך להביע מחאת עם מקדשי שביעי לנוכח מעשה מביש זה, האמור ליצור מיפרצת חדשה בחילולי השבת. הוועדה מדגישה כי לדעת כל הגורמים המקצועיים אין שום סיבה לבצע את העבודות הללו בשבת. התעקשותה של חברת 'נתיבי איילון' לפעור חור בחומת השבת תיתקל בהתנגדות. הציבור בתל אביב ובגוש דן יתלכד בפעולות מאורגנות לנוכח הפרצה הזו. אנו פונים לשרים הממונים ולראש הממשלה: אחיי, אל נא תרעו. אל תרימו ידכם בחומת השבת, שהיא החומה של עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר