הסופה בדרך

איחוד הצלה סיים את ההיערכות לקראת שלג

באיחוד הצלה נערכים להמשך הפעילות הרפואית גם במזג האוויר הסוער והשלג הצפוי בירושלים • בנוסף: אגף הרפואה של איחוד הצלה בהנחיות לסופה הקרבה (חדשות בריאות)

(צילום: דוברות איחוד הצלה)
בעקבות תחזית מזג האוויר הצופה אפשרות של ירידת שלג החל מהערב בצפון הארץ, גוש עציון, ביתר עילית ואולי גם בירושלים נערכים צוותי הרפואה של איחוד הצלה להמשך פעילות רציפה של הגשת עזרה רפואית מהירה למרות הקשיים והשיבושים בנתיבי התחבורה.
משה טייטלבוים מנכ"ל איחוד הצלה מסר: "בכל מקרה חירום מוקד איחוד הצלה שיפעל במתכונת מתוגברת יזניק את המתנדבים שממוקמים באזור האירוע, וזאת עקב הקושי בהגעת אמבולנסים ורכבים של כוחות החירום במקרים של צירים חסומים. כידוע בהצלת חיים כל רגע יכול להיות קריטי".
זאבי סופר סמנכ"ל פיתוח ותחבורה באיחוד הצלה ודב מייזל סמנכ"ל מבצעים של איחוד הצלה מסרו: "המתנדבים 'ביחידה 4', יחידת רכבי השטח של איחוד הצלה בשיתוף עם מתנדבי "תופעת טבע", מופעלים תחת פיקוד המוקד הארצי של איחוד הצלה ויוזנקו באמצעות אפליקציה ייעודית המאכנת את מיקומו של המתנדב ומצב זמינותו ומזניקה אותו למקרה רלוונטי לפי פרמטרים שנקבעו עבורו".
לייזר היימן סמנכ"ל איחוד הצלה הוסיף: "במידה ובעקבות השלג הכבישים ייחסמו, פעילות 'הצלת החיים' של מתנדבי הארגון תימשך ע"י רכבי השטח השונים של הארגון ובסיוע רכבי השטח של מתנדבי יחידה 4 של איחוד הצלה שהוקמה במטרה לתת מענה למקרים רפואיים והומניטריים בתוואי שטח מורכב, וכן עם שרשראות בגלגלי רכבי המתנדבים".

הנחיות לציבור לקראת הסופה הקרובה:

אגף הרפואה של "איחוד הצלה", בהנחיות לקראת הסופה, עקב הקור העז יש להיזהר מכוויות קור. כוויות קור הן פגיעה ברקמות הגוף המתבטאות בצלקת ואף עלולות להגיע למצב נמק. הנובעת מחשיפה לקור קיצוני. האיברים הראשונים הלוקים לרוב בכוויות קור הם האיברים הבולטים והמרוחקים: האף, האוזניים והאצבעות.
כוויית קור עלולה לגרום לאיבוד אותם איברים. בטמפרטורה נמוכה מ-15° מוצרים כלי דם קרובים לעור, במטרה לשמור על חום גוף כללי. הקור העז עלול להביא עימו תחלואי חורף מסוגים שונים. אחד מהם הוא ההיפותרמיה, ירידת חום הגוף עד לטמפרטורה הגורמת לנזקים גופניים ואף יותר מזה..
היפותרמיה היא מצב של ירידת חום הגוף מתחת ל-35 מעלות צלזיוס, העלולה להביא במקרים מסוימים אף למוות.
היפותרמיה נחלקת לשני מצבים עיקריים: הראשון הוא מצב בו נגרמת ירידה בחום הגוף בשל שהיה בתנאי מזג אוויר קרים באופן קיצוני.
מצב נוסף של היפותרמיה הוא כאשר נגרמת ירידה בחום הגוף עקב זיהום פנימי, מחלה כלשהי או נטילת כדורים המשפיעים על מרכז ויסות החום בגוף במידה וישנו חשש ל'היפותרמיה' יש להעביר את הנפגע למקום חם ונעים ולעטוף אותו עד להגעת כוחות ההצלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר