סכנה

הנתונים הקשים של מחלת החצבת - נחשפים

1 מכל 10 חולים - אושפז; 3% מהחולים סבלו מסיבוך של דלקת ריאות; 3 חלו בדלקת קרום המוח ושניים נפטרו. מבקר המדינה שוקל לבדוק את טיפול משרד הבריאות במשבר (ארץ)

חיסון. אילוסטרציה (צילום: Chen Leopold/Flash90)

אחד מכל עשרה חולי חצבת נזקק לאשפוז, וכמעט 3% סבלו מסיבוך של דלקת ריאות - כך עולה מנתונים של משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (רביעי) לראשונה על ידי כתבת הבריאות של 'ישראל היום', מיטל יסעור בית-אור.

עוד עולה מהנתונים הקשים כי שלושה חלו בדלקת קרום המוח ושני חוליפ - נפטרו.

כעת, כך לפי הדיווח, מבקר המדינה, יוסף שפירא, אוסף נתונים ושוקל לבדוק את הטיפול של משרד הבריאות במשבר החצבת. אנשי משרד המבקר נפגשו עם מומחים למחלות זיהומיות ועם מומחים לבריאות הציבור, קיבלו מידע ושאלו שאלות, אך טרם התקבלה החלטה רשמית על הליך בדיקה.

בין הטענות שהופנו כלפי משרד הבריאות: מבצע החיסונים באזור ירושלים החל באיחור, והעיר שיש בה "כיסים" של אוכלוסיות לא מחוסנות הפכה לשיאנית בתחלואה ובהדבקה במחלה; היעדר טיפול באוכלוסיות ילידות השנים 1977-1957 שחוסנו במנה אחת בלבד ומוגנות חלקית.

עוד נטען כי המשרד לא התמודד ופעל לאורך השנים מול רופאים שמפיצים מידע כוזב נגד התחסנות, ולא פעל לחזק את אמון הציבור בחיסונים. כל זאת לצד ביקורת על כך שלאורך השנים לא נעשה דבר לחזק את טיפות החלב, שם מתחסנים רוב התינוקות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר