הירושלמים מצפים

מחלוקת החזאים: האם יירד שלג בירושלים?

עיריית ירושלים לצד כוחות הביטחון וההצלה השונים השלימו את כל ההכנות, אך ייתכן והשלג "יבריז" ולא יגיע לירושלים - לפחות בסבב הזה של החורף. החזאים חלוקים בעניין (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
האם נזכה למחזה? (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בירושלים ממתינים בקוצר רוח למעטה הלבן של השלג, שדווח כי יגיע בשעות הערב (רביעי) אך ייתכן והוא לא יגיע בכלל או שיימס עוד לפני שיגיע אל הקרקע הרטובה. החזאים חלוקים ביניהם, האם הירושלמים יזכו לפינוק החורפי בסבב הזה של החורף.

במכון המטראולוגי הישראלי ממשיכים לטעון כי משעות אחה"צ המאוחרות צפוי שלג גם בפסגות הרי המרכז מעל 1000 מטר (תחילה באזור פסגות השומרון ובהמשך באזור גוש עציון וחברון), כולל היערמות משמעותית על הקרקע של יותר מ-10 ס"מ ומשעות הערב ועד אמצע הלילה קיים סיכוי גבוה לשלג גם בפסגות מעל 800 מטר, כולל ירושלים.

על פי המכון, בגובה זה ההיערמות תהיה בממוצע 5 ס"מ, אולם בחלק מהמקומות תתכן היערמות מעט יותר משמעותית. במחצית השניה של הלילה השלגים יפסקו בהדרגה ויהפכו שוב לגשמים, והרוחות יחלשו.

על פי האתר 'ירושמיים' יהיה היום בבירה אביך ורוחות סוערות, מאחה"צ גשום עם ברד, בהמשך סופות רעמים וגראופל 0ברד רך הדומה לשלג). בערב ובלילה שלג בעיקר באוויר. על פי האתר, סביר שתצטבר שכבה דקה שתימס בהמשך עם גשם.

לעומתם, החזאי בועז דיין טוען כי אחר הצהריים יחל שלג בצפון הגולן אשר יתפשט בערב להרי הצפון מעל 800 מטר. שלג צפוי גם בפסגות הרי המרכז מעל 850 מטר. אך לעומת זאת בירושלים, לדבריו, לא צפוי שלג כלל.

בינתיים בחברת הגיחון לא לוקחים סיכונים, החברה פנתה לתושבי ירושלים באזהרה בשל העובדה שבימים אלו הטמפרטורה סביב האפס מעלות ויש חשש לקיפאון הצנרת הביתית.

"קיפאון הצנרת יכול לגרום לפרצי מים, נזילות בדוודי המים ובקולטי השמש. מומלץ להשאיר ברזי מים חמים מטפטפים. זרימת המים בצנרת תמנע קיפאון מוחלט של הצנרת ומכאן מניעת היתכנות לנזילות", נאמר בהודעת החברה.

הלימודים היום בירושלים צפויים להסתיים מוקדם יותר בשעה 15:00 בשל החשש מפני השלג, כך שהילדים כבר קיבלו "פינוק" מהשלג לשאר האנשים לא נותר אלא להמתין ולראות מי מהחזאים צדק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר