סוער באלעד

בפעם השניה: פרוש לא הצליח להעביר תקציב • צפו

בפעם השניה מאז נבחר שוב לראשות העיר אלעד, ישראל פרוש, ראש העיר, ניסה להביא לאישור מועצת העיר את תקציב העירייה ל-2019, אך נכשל, בשל הגוש החוסם (בארץ)

המראות בישיבת המועצה (באדיבות המצלם)

בפעם השניה מאז נבחר בשנית לראשות העיר אלעד, ניסה ישראל פרוש, ראש העיר, להביא לאישור מועצת העיר את תקציב העירייה לשנת 2019, אך נכשל.

מי שהביאו להפלת התקציב שהציע פרוש היו חברי 'הגוש החוסם' - מסיעות ש"ס, יהדות התורה ותנועת ישי, המונים שמונה חברים, בעוד רק שישה חברים הצביעו בעד התקציב, כאשר יו"ר ש"ס באלעד, צוריאל קריספל, חזר במיוחד ממרוקו - ובהפתעה - כדי "למנוע תרגיל כזה או אחר של ראש העיר".

ההצבעה על התקציב התרחשה בשעה 3:00 לפנות בוקר, לאחר כעשר שעות של דיונים. לטענת אנשי ש"ס, פרוש ניסה לנהל את ועדת הכספים מתוך מליאת המועצה, כאשר הורה לגזבר להסביר סעיף סעיף ובכך לנסות לקבל את תמיכת החברים.

"כל סעיף שמישהו העיר לגביו, פרוש נתן הוראה לשנות וכך נוצר מצב שקיצצו מיליונים לרווחה, לתברואה, לגינון וכו'", מספר אחד הנוכחים, "אחר כך, כאשר אבי שטרן טען שזה פוגע בתושבים, הוא הורה שוב לשנות את כל התקציב מחדש, וכל תקציב שהוצע היה צורך להדפיס אותו מחדש".

בשיחה עם "כיכר השבת", מספר יו"ר ש"ס באלעד, צוריאל קריספל כי "ראש העיר לא רואה אף אחד ממטר, לא מוכן לתקן את העיוותים בעקיפת ועדת הכספים וחבריה, למרות שביקשנו להמשיך את דיוני הוועדה בעוד ישיבה או שתים, כדי לסתום את החורים בתקציב המחורר, נענינו על ידי המנכ"ל, שכבר הייתה הצבעה על התקציב והיועמ"ש אישר זאת לדבריו.

"פנינו ליועמ"ש לקבל הבהרות ותשובתו הייתה ברורה וחד משמעית, מי שמעלה להצבעה זהו יו"ר הוועדה ואין בלתו, בעקבות התשובה הזו שוב פנינו לכל גורם אפשרי מראש העיר ומטה לדחות את ישיבת המועצה שזומנה שוב לדון בתקציב, כדי לטפל בתקציב ביד אמונה, אך לא זכינו למענה".

לדברי קריספל, "משנתכנסה ישיבת המועצה למרות כל האמור לעיל, והוחלט על ידי ראש העיר שהתקציב יעבור בישיבה זו ויהי מה, גם אם נצטרך להישאר 'עד 4 לפנות בוקר', כדבריו, ניסינו להסביר מדוע לא ניתן להצביע על התקציב במתכונתו הנוכחית, ודרשנו להחזירו לדיון בוועדת הכספים, וששלחנו מכתב לכל הגורמים בעירייה מראש העיר ומטה ולא זכינו למענה.

"הסברנו שוועדת הכספים לא סיימה את דיוניה ושהתקציב לא מעובד דיו, הצענו לוותר על תקציב הסגנים בכללותו כדי להוסיף תמיכה למוסדות תורה ולאברכים, לא ייתכן שבערים חילוניות יסבסדו תלמידים בסכום של 1000 שקל לשנה פר תלמיד, ובעיר חרדית יסבסדו ב-18 וחצי שקל לחודש, זו בדיחה".

קריספל מספר עוד כי "הצענו גם לצמצם בתקציב פרסום עד למינימום, לשריין תקציב חירום למשפחות במצוקה כדי שיהיה מענה מיידי ולו הזמני ביותר למשפחה שביתה נשרף, הצעתי שוב להחזיר את דיוני התקציב לוועדת הכספים כדי שנוכל לשבת בנחת ולמצוא מקורות תקציבים חלופיים מהיכן ניתן לממן את הפערים הללו, אך ראש העיר התעקש שיעשו זאת כאן ועכשיו ללא כל היגיון.

"ואז התחיל סחר מכר, תורידו את הניקיון, תורידו מהרווחה, כך התעופפו להם מיליוני שקלים מסעיף לסעיף ומצד לצד, לא משנה מה ההשלכות שיהיו על חיי התושבים העיקר לסמן v ולהעביר תקציב. זה לא נראה לנו אחראי בלשון המעטה".

לסיום, אומר קריספל כי "אנחנו לא גוש חוסם אלא גוש בונה, חצי שעה לפני ישיבת המועצה אישרנו בוועדת מכרזים, מכרזים של פרוייקטים בעשרות מיליונים בנושאים שונים, אין לנו עניין לתקוע שום דבר בעיר חלילה, אך בפירוש, מה שהיה בשנים עברנו, לא יהיה הלאה, איבדנו בו את האמון המינימלי ביותר ולא נאפשר לעשות ככל העולה על רוחו, ולהתייחס לנהלים ולחוקים אפילו לא כהמלצות עבורו".

בסביבתו של ראש העיר פרוש אומרים כי לאחר שהצעת התקציב נפלה לפני כשלושה שבועות, "הודיעו ראש העיר והמנכ"ל על זימון לישיבה נוספת כשהם מציעים לחברי העירייה וליו"ר ועדת הכספים צוריאל קריספל להציע הצעת תקציב חלופית או מתוקנת ולהביאה לישיבת העירייה. אלא שעד ישיבת העירייה לא הוגשה כל הצעה חלופית ועל כן, העלה ראש העיר את ההצעה שוב כשהוא נותן לחברים אפשרות להציע כל שינוי שיבחרו.

"גזבר העירייה שמעון מועלם פתח את הדיונים כשהוא מעלה כל סעיף בהצעת התקציב לדיון החברים. במשך שעות ארוכות עברו החברים על הפרטים כשיו"ר ועדת הכספים שהוזעק חזרה מטיול במרוקו מעלה יחד עם ברק צברי תיקונים והצעות שינוי.

"ראש העיר הודיע כי הוא מקבל את כל השינויים שכללו בין השאר העלאת תקציב פר תלמיד למוסדות החינוך פי שלושה מהתקציב הקיים. עם זאת, כדי לדאוג לאיזון תקציבי הבהיר הגזבר כי הדבר יבוא על חשבון ניקיון העיר שיצומצם וכן אירועי תרבות זאת לצד מחיקת סעיפים נוספים כמו פרסום, ייעוץ ועוד".

לדבריהם, "בשלב מסויים הודיע יו"ר סיעת דגל התורה כי מדובר בהצעה לא אחראית, כשהוא מכוון להצעתו של קריספל, ואמר כי 'תקציב פר תלמיד לא מגיע לתושבים. זה פרס להנהלת המוסדות שאולי יש מי שמייצג אותם כאן. אבל לא לתושבים'. בשל כך הוא העלה הצעה חלופית המצמצמת את העלאת תקציב פר תלמיד ומותירה את הגינון והניקיון על כנם. ראש העיר הציע להמשיך את הדיון למחרת היום אלא שקריספל התנגד לכך ובעקבותיו כל חברי הגוש והם דרשו להעלות את התקציב באופן מידי.

"כשביקש ראש העיר לעשות זאת, דרש קריספל לפתע שהדברים יגיעו בצורה מסודרת בטבלאות ולא בתיקונים שנעשו על דפי התקציב. דרישה זו הוסיפה עוד קרוב לשעה לישיבה עד להסדרת הטבלה במחשב. ואז, לקראת השעה שלוש לפנות בוקר, לאחר תשע שעות דיונים, העלה ראש העיר בפני חברי העירייה את שתי ההצעות החלופיות שהציעו קריספל ושטרן, אלא שככל הנראה בשל ההנחיות מלמעלה הצביעו חברי הגוש נגד שתי ההצעות שהם עצמם העלו".

גורמים באגודת ישראל אלעד אמרו כי "זה המשך ההתנהלות של דגל התורה בכל החודשים האחרונים. כלפי חוץ ובכלי התקשורת משדרים חיוכים ודיבורים יפים ובפועל פוגעים ב-50 אלף תושבי אלעד. כך זה במשא ומתן שהם מפוצצים בכל פעם, וכך זה בתקציב שהם עצמם מעלים ומתנגדים לו. למרות ההכחשות, הם מוכיחים במעשיהם פעם אחר פעם כי יש גוש חוסם וכי אין בכוונתם לסייע לתושבי אלעד. צר לנו שגורמים אינטרסנטיים מחוץ לעיר גוררים את אלעד למחוזות לא רצויים".

יצוין כי זמן קצר לפני ישיבת העירייה חשפו גורמים באגודת ישראל את הסיבה לאי ההתקדמות המו"מ באלעד, הנעוצה, לטענתם, בדרישת הגוש להחרמתם של שני חברי העירייה אבי דיין ושי נתן, כאשר נציג הרבנים הביע את עמדת ועדת הרבנים של אגו"י ולפיה אין להסכים לדרישת החרמת חברי עירייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר