בניגוד לבחירות המקומיות

חשיפת 'כיכר': בעלי טלפון כשר יוכלו לשמש כמזכירי קלפי

לאחר מחאת בעלי הטלפונים הכשרים שנמנע מהם להיות מזכירי קלפי הודיעה היום מנהלת ועדת הבחירות כי לא יוכלו למנוע מהם זאת. הגשת מועמדות לתפקידי מזכירי הקלפי עד ליום שלישי (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

אזרחים אשר מחזיקים במכשיר טלפון כשר יוכלו לשמש כמזכירי קלפי בבחירות הקרובות - כך עולה ממכתב ששלחה מנהלת ועדת הבחירות המרכזי במענה לפניית ח"כ אורי מקלב, אשר קבל על כך, כי בבחירות המקומיות מנהלי בחירות באזורים מסוימים סירבו לקבל מועמדים שאין ברשותם מכשיר טלפון מתקדם, כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת'.

בפנייתו, דרש אורי מקלב לאפשר למחזיקי טלפון כשר לכהן כמזכירי קלפי, במכתבו ציין ח"כ מקלב, כי בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות, חלק ממנהלי הבחירות לרשויות המקומיות, סירבו לקבל מועמדים למזכירי קלפי שאינם מחזיקים ברשותם מכשיר טלפון שאינו כשר ואינו מאושר על ידי גדולי ישראל. בעקבות פניות, הורתה סגנית המפקחת הארצית על הבחירות, למנהלי הבחירות שאין לפסול מועמדים על רקע אי החזקת טלפון חכם.

למרות זאת, המשיך מקלב והסביר בחלק מהרשויות המקומיות סירבו מנהלי הבחירות לקבל מועמדים שאין ברשותם טלפון חכם - "לאור האמור, אבקש כי עוד בטרם פתיחת הרישום למזכירי קלפיות, תפרסם וועדת הבחירות באופן ברור למנהלי הבחירות האזוריים וכן בפרסומים לציבור הרחב, שאין מניעה לשמש מזכיר קלפי גם לאלו המחזיקים ברשותם טלפון כשר".

ח"כ אורי מקלב, מרים אלסטר, פלאש 90

בתשובת מנהלת הבחירות לפניית ח"כ אורי מקלב ציינה, כי ועדת הבחירות המרכזית מגייסת מזכירי ועדות קלפי בהליך שקוף ושוויוני, במסגרת הליך זה יורשו כל אדם אשר עומד בתנאי הסף להגיש מועמדות ובכלל זה כל מועמד אשר מחזיק בכל מכשיר טלפון ניד.

עוד מוסיפה מנהלת ועדת הבחירות ומציינת, כי בניגוד לבחירות לרשויות המקומיות הליך הגיוס לבחירות הקרובות הינו הליך גיוס ארצי ומנהלי ועדות הבחירות האיזוריות אינם רשאים להוסיף תבחינים נוספים לאילו אשר נקבעו על ידי אגף מנהל ומשאבי אנוש בועדת הבחירות המרכזית.

ל'כיכר השבת' נודע, כי ניתן להגיש מועמדות עד ליום שלישי הקרוב בשעה שתים עשרה בלבד וכי הגשת מועמדות לאחר מועמד זה לא יקלטו במחשבי ועדת הבחירות המרכזית.

על פי החוק, שכר מזכירי הקלפי ביום הבחירות עומד על 2,279 ש"ח (ברוטו). על פי פקודת מס הכנסה ליום הבחירות, הניכוי עומד על 25%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר