"שני מנהיגי היהדות הספרדית"

"המודיע" ממשיך להלום בדרעי: קורא לאיחוד עם אלי ישי

אם היו עוד כאלו שפינטזו על אחדות לקראת הבחירות וריצה במפלגה משותפת, בעיתון 'המודיע' נראה שעושים הכל כדי להרחיק את ה"מפץ החרדי" כשהם קוראים לאיחוד גם עם אלי ישי (חדשות חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום: נועם רבקין פנטון ויונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר יהדות התורה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, אמר השבוע בפאנל הפוליטי בוועידת 'אגודת ישראל' כי "אחרי שחתמנו עם דגל התורה יתכן וצפויה לנו חתימה גם עם ש"ס. מועצת גדולי התורה שלא נעשה דבר בלעדיהם, בעיקרון הם הסכימו כבר. הסקרים גם בסדר"

הדברים עוררו עניין רב בשל העובדה שבש"ס הצהירו מספר פעמים לאחרונה כי הצעת המפלגה המאוחדת כלל לא עלתה לדיון וכי יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי יבחן את ההצעה בעת שתונח על שולחנו, זאת למרות שכפי שנחשף ב"כיכר השבת", דרעי נועד - לבקשתו - עם חבר המועצת הגר"ד יוסף ושוחח עמו בעד המפץ החרדי.

אך אם היה מי שסבר כי בסביבת סגן השר ליצמן באמת ובתמים מעוניינים בשותפות אמיתית עם ש"ס, הרי שהבוקר הוא התבדה.

עיתון 'המודיע', הביטאון הרשמי של יעקב ליצמן וחסידות גור, מצטט מצד אחד את דבריו בפאנל בעד ריצה משותפת עם ש"ס, אולם מאידך יוצא בכותרת שתרגיז מאוד את אחד המנויים הותיקים של העיתון - אריה דרעי.

העיתון קורא ל"שני מנהיגי היהדות הספרדית" הרב אלי ישי והרב אריה דרעי - לפי הסדר הזה, להתאחד ולרוץ במשותף. במונחים ש"סיים מדובר באצבע בעין לראש המפלגה אריה דרעי.

במאמר המתפרסם הבוקר בעיתון 'המודיע' ונכתב על ידי הרב יצחק מתתיהו טננבוים נכתב: "הרשימה הראשונה שסגרה שותפות היא יהדות התורה של אגודת ישראל ודגל התורה, לא זו בלבד אלא שאגודת ישראל קיימה השבוע כנסייה ארצית למען אחדות מלאה של כל חצרות החסידות והעדות האשכנזיות אשר ישתתפו כאיש אחד בלב אחד בהצבעה בבחירות לכנסת להגדלת כוחה של היהדות החרדית".

המאמר ממשיך ומפרט כי "השבט האשכנזי השלים את השותפות בתוככי המחנה פנימה, ועתה מצפים ומייחלים להשלמת השותפות גם בשבט הספרדי. היהדות הספרדית, רבנן ותלמדיהון, כוחה רב ומעמדה נכבד בעיני בוחריהם, אך היריבות הפוליטית בתוכה מונעת את הצלחתה המלאה בבחירות הקרובות.

"אין כל ספק בדבר שהעדות שעדיין מפולגות אשר בשבט הספרדי הנכבד והנעלה מונות מספר רב של בוחרים אשר אם יממשו כולם את זכות הבחירה שלהם עתידה מפלגתם לקבל משלחת חשובה וגדולה של חברי כנסת, כפי שהיה בתחילת דרכה".

"חשבון פשוט מוכיח, כי שני שבטי ישראל, האשכנזים ובני עדות המזרח כאשר שניהם יופיעו לבחירות במצב של שלום פנימי בין כל הזרמים כשני שבטים של יהדות מאוחדת ומלוכדת יש בכוחם להכניס מספר של חברי כנסת אשר ביחד ימנו כח פוליטי כמפלגה השלישית בגודלה", נכתב במאמר.

השורה שצפויה להרגיז את ש"ס והעומד בראשה, היא הקריאה הפומבית לאחדות עם היריב המר אלי ישי שמקבל תואר הרב ומוגדר כאחד ממנהיגי היהדות הספרדית לצד אריה דרעי: "יחד שבטי ישראל זו היא הצוואה הפוליטית תמיד. כל שכן כאשר ניצבים מול הבוחר הישראלי. ברכת כולם לשני מנהיגי היהדות הספרדית: הרב אלי ישי והרב אריה דרעי שיחי', נא ונא לכו בכוחכם המשותף המאוחד והמלוכד והצליחו להביא את בני יהדות ספרד לקלפיות ביום הבחירות ותהי תפארתכם שלמה מן השמים".

כזכור, השבוע נאלץ 'המודיע' לפרסם "תיקון טעות" אחרי שבכתבה על חילול בית הכנסת בקרית יובל הושמט תואר "הרב" של שר הפנים אריה דרעי, לעומת יריבו אלי ישי שזכה לתואר הרב, דבר שבלט לעיני הקוראים, בהמודיע תלו זאת בטעות סופר.

כך או כך, המאמר הבוקר לא מותיר מקום לספק - יש מי שמנסה לחבל במאמצים לאיחוד חרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר