'מי כעמך'

הוקרה ממשלתית לבעל חנות הדגים החסידי

שריפה שפרצה בבורו פארק הוציאה חנות דגים מכלל שימוש; מי שנחלץ לעזרת בעל החנות הוא דווקא מתחרהו • המחוקק החסידי, שמחה אייכנשטיין, הופיע עם תעודה ייחודית (חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אייכנשטיין עם בעלי חנויות הדגים (צילום: Benjamin Kanter)

מעשה חסד נדיר שאירע בבורו פארק, השכונה החרדית המיתולוגית של ברוקלין שבניו יורק, זכה להכרה ממשלתית.

לפני כמספר שבועות, ב-12 לינואר, פרצה בשבת שריפה בשכונה, שגרמה לנזק רב; בין היתר, חנות הדגים 'יוסי'ז פיש מרקט' בבעלות יוסי היימן, חסיד תושב השכונה, יצאה מכלל שימוש והיימן נותר ללא קורת גג עבור חנותו.

באורח נדיר ומפתיע, מי שהציע להיימן קורת גג חלופית הוא דווקא מתחרהו, שייע לנגזאם, חסיד תושב השכונה אף הוא, שבבעלותו חנות הדגים הסמוכה 'פיש טו דיש'.

לנגזאם, ששמע על השריפה הקשה, פנה למתחרהו והציע לו לתפעל את העסק מתוך שטח חנותו שלו. התחרות שהיתה קודם לכן, הפכה למעין שותפות כאשר מאותה חנות מרוויחים לנגזאם והיימן.

שמחה אייכנשטיין, המחוקק החסידי החדש המייצג את בורו פארק בסנאט של ניו יורק, התוודע לסיפור נדיר זה והחליט להוקיר את שייע לנגזאם על מעשהו הנאצל. אמש (ראשון) הופיע אייכנשטיין עם תעודת הוקרה ממשלתית ייחודית מטעם בית המחוקקים.

"למרות שאנחנו קהילה שידועה במעשי החסד שלה, להציע למתחרה לבוא ישר לתוך החנות שלך זהו באמת מעשה מעל ומעבר", אמר אייכנשטיין. לדבריו, "'פיש טו דיש' הציב רף חדש, והגדיר מה זה אומר להיות שכן ובעל עסקים בקהילה שלנו".

בעל חנות הדגים השרופה, יוסי ניימן, הביע את רחשי תודתו למתחרהו-שותפו: "אני רוצה להביע את תודתי העמוקה לשייע לנגשאם מ'פיש טו דיש' על מה שהוא עשה. ברגע שהסתיימה השבת, מר לנגזאם הושיט את ידו כדי להציע לי להשתמש בחנותו, כדי שאוכל להמשיך ולשרת את לקוחותיי. אני גם רוצה להודות למחוקק אייכנשטיין, על העבודה שעשה כדי לסייע למיוצגיו שהושפעו מהשריפה".

לנגזאם הגיב: "ברגע ששמעתי אחרי שבת, כי למר היימן היתה אש, התקשרתי אליו מיד והצעתי לעזור. אמרתי לו, 'למה שלא תצטרף אלי בחנות שלי?'. כמו חברי הקהילה האחרים, כולנו מנסים לעזור זה לזה ככל שנוכל".

בתעודת ההוקרה נכתב: "בית המחוקקים של ניו יורק.

"תעודה זו ניתנת לשייע לאנגסם מ'פיש טו דיש', בהוקרה על נדיבותך ופתיחת דלתותיך בפני סוחר שכן, 'יוסי'ז פיש מרקט', לאחר ששריפה הרסה את מיקומו ב-12 בינואר 2019. פעולה זו, של קבלת פנים למתחרה למקום העבודה שלך, חורגת ממה שמצופה מאיש עסקים. זה מדגים את מה שכולנו כתושבי ניו יורק צריכים לשאוף אליו.

"בגאווה רבה, כחבר באסיפת בית המחוקקים מן המחוז ה-48, אני מפנה את תשומת הלב לחביבותך ומודה לך בשם הקהילה כולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר