הבית היהודי איבד את תג הזיהוי שלו: השפם

אחרי יותר מ-70 שנה מקום המדינה, הרשימה החדשה של הבית היהודי לכנסת היא הראשונה בה לא יהיו בעלי שפם שבעבר היו כמעט לסמל של המפד"ל לדורותיו (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אורי אורבך ז"ל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

עשרות בשנים, מאז קום המדינה במפלגת הציונות הדתית על גלגוליה השונים תמיד היו בעלי שפם בכנסת. תוצאות הבחירות הפנימיות בבית היהודי אמש (שני) הביאו לראשונה להוצאת מגזר המשופמים מרשימת המפלגה.

מבדיקה שערך אריה יואלי באתר 'סרוגים' ברשימות המפלגה הסרוגה מזמן הקמת המדינה לפני יותר מ-70 שנה הוא מצא כי בכל רשימה היה לפחות משופם אחד. בימי קום המדינה היה זה חבר הכנסת והשר משה שפירא שכיהן במשך 20 שנה בתפקידו כשר עד לפטירתו. אחריו היו אבנר-חי שאקי, אליעזר אבטבי ודוד גלס, יו"ר המפלגה דניאל הרשקוביץ וכמובן האיש שהשפם היה הסמל הבולט ביותר שלו - אורי אורבך.

המשופם האחרון של המפלגה היה חבר הכנסת ניסן סלומינסקי שפרש ולא התמודד בבחירות לרשימת המפלגה לכנסת הבאה.

אמש נבחרו בראשות הרשימה הרב רפי פרץ המזוקן ומוטי יוגב המגולח להוביל את הרשימה. אחריהם אישה שתיבחר על ידי הועדה המסדרת. בהמשך הרשימה עוד שני מזוקנים – הרב אלי בן דהן ודוידי בן ציון. באיחוד הלאומי נמצאים סמוטריץ' המזוקן, ואופיר סופר המגולח, כך שהרשימה נותרה ללא המשופמים ועל פי סקרים מסוימים גם ללא אחוז החסימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר