"לדבר על זה"

המומחים מסבירים: מה החוויה שעובר ילד עם הפרעות קשב וריכוז?

תכנית חדשה באולפן כיכר השבת: "לדבר על זה" עם חיים דיין ואריאל שטיין • הפרעת קשב, היא חוויה רק עם תסמינים חיצוניים, או שמדובר בחוויה פנימית רחבה יותר? (חינוך ילדים)

(תמונה ראשית: שאטרסטוק. מנהל אולפן: אריאל ליבא)

אחרי "ישי ורבינא בכיכר", "המבקר", "פרספקטיבה", ו"המחלקה המשפטית", אולפן כיכר השבת בהרצה משיק פיילוט לתכנית נוספת - "לדבר על זה", בהגשת חיים דיין - מכון הקשב (hakshev.adhd@gmail.com) ואריאל שטיין - החטיבה הפסיכיאטרית שיבא תל-השומר (ar3800@gmail.com), שישוחחו על מבחר סוגיות פסיכולוגיות וחברתיות.

בפרק הראשון של "לדבר על זה": חשבתם פעם מה חווה אדם עם הפרעת קשב וריכוז? 'הפרעת קשב וריכוז' היא גם חווית חיים. ישנם אנשים שחווים את החיים בתוך הגבולות שלהם, וישנם אנשים שנוטים לחופש מוגבר.

ישנם אנשים שמקבלים טיפול תרופתי מוצלח, כזה שעוזר להם להתמודד עם הפרעת קשב בהצלחה, ולמרות זאת - הם עדיין עסוקים בתחושה של "עם התרופה אני זה לא אני". הם מספרים שהם מרגישים שמשהו אינו אותנטי אצלם.

ילד שמתמודד עם הפרעת קשב וריכוז, הגדיר פעם במדויק את חווייתו כשהוא תחת טיפול תרופתי: "כשאני עם ריטלין אני לא רואה פרחים". הילד הזה מבטא את התשוקה שלו לחיים בתוך החופש, ולזרום עם החוויה הטבעית שלו. כדי לעזור לו להבין את ההתמודדות שלו, חשוב להבין מה חווה אדם עם הפרעת קשב; על כך - בפרק הנוכחי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר