חוששים מאיחוד גנץ-לפיד

יהדות התורה וש"ס ערוכות עם תוכנית מגירה ל'מפץ חרדי'

'המפץ החרדי' אומנם ירד מסדר היום, אך ל"כיכר השבת" נודע כי בש"ס וב'יהדות התורה' נערכו עם תוכנית מגירה למצב בו יאיר לפיד ובני גנץ יתאחדו • הוכנה רשימה מוסכמת על הצדדים (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי וגפני במליאה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראשי 'דגל התורה', 'אגודת ישראל' וש"ס הכריזו במהלך השבוע שעבר כי המגעים ל'מפץ חרדי' - ריצה משותפת של כלל הסיעות החרדיות תחת מפלגה אחת - הופסקו והנושא ירד מסדר היום, אך ל"כיכר השבת" נודע כי בכירי ש"ס ו'יהדות התורה' פעלו בשבוע שעבר להכין תוכנית מגירה למצב בו 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד ו'חוסן לישראל' בראשות בני גנץ יתאחדו למפלגה אחת.

"החשש שלי", התבטא בשבוע שעבר יו"ר ש"ס אריה דרעי בישיבה עם בכירי המפלגה, "הוא ממצב בו בני גנץ ויאיר לפיד יתאחדו. אם מהלך כזה יתרחש - הרי שבנימין נתניהו יצא לקמפיין 'הצילו' שיכול לפגוע בש"ס בצורה דרמטית".

גם ב'יהדות התורה' עוקבים בדאגה אחר המגעים בין לפיד לגנץ: "דרעי צודק, מהלך כזה יכול לפגוע בכוח החרדי בכנסת, ביבי יצא לקמפיין הפחדה שהשמאל לוקח לו את השלטון וכך הוא ישתה מנדטים של ש"ס".

ל"כיכר השבת" נודע כי בשבוע שעבר קיבל ח"כ אורי מקלב בקשה מצד בכירי ש"ס ו'יהדות התורה', להכין רשימה מסודרת של חברי הכנסת, במצב של איחוד המפלגות, רשימה שתהיה מוסכמת על כלל הסיעות החרדיות.

"הרשימה מוכנה, חסרים תיקונים קטינים", אומר בכיר המעורה בפרטים, "זו תוכנית מגירה ליום חמישי, אם ברגע האחרון גנץ ולפיד ייכנעו ללחץ בתקשורת ויתאחדו, החרדים יצטרכו להגיב במהירות, הרשימה תישלף ותעבור הסכמה אחרונה גם במעונם של גדולי ישראל ונגיש אותה, חייבים להיות מוכנים לכל תרחיש".

אחד מראשי הסיעות החרדיות התבטא בסוף השבוע: "אכן הגענו למסקנה שריצה משותפת יכולה להזיק יותר מאשר להועיל, אבל במצב של איחוד במפלגות השמאל - המצב כולו משתנה, הנזק שביבי יכול לגרום לנו גדול מאוד, במצב הזה אנחנו נשקול ברצינות מחדש את הריצה המשותפת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר